پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مجید بنی عامریان

حوزه/مدیر مدرسه علمیه امیرالمومینن (ع) شهرستان سنقر گفت:امروز باید زمینه جذب بیشتر جوانان به مساجد فراهم گردد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، مدیر مدرسه علمیه امیرالمومینن (ع) شهرستان سنقر ، در جمع طلاب و اساتید حوزی با تاکید بر نقش مساجد در ترویج علوم دینی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر مساجد برای قشر نوجوان جذابیت و برنامه ندارد و علاوه برآن گاهی اوقات برخورد تندی هم از سوی برخی از متولیان مسجد با جوانان صورت می گیرد که شایسته نیست.

حجت الاسلام مجید بنی عامریان تاکید کرد: نسل جدید مثل نسل قبل فکر نمی کند و اندیشه ها متفاوت است و همین باعث شده نسل کنونی و قبل همدیگر را به خوبی درک نکنند.

این پژوهشگر حوروزی گفت: به نظرم بنده بایسته است که امام جماعت روحیه جذب نوجوان را داشته باشد و آن هم با برخورد خوب و با محبت!

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) سنقر گفت: اگر می خواهیم کارهای زیربنایی و سازنده همانند جذب بیشتر قشر کنونی جامعه به مساجد انجام دهیم، باید چهره به چهره با نوجوانان ارتباط برقرار کرد.

حجت الاسلام بنی عامریان بیان داشت: همچنین اگر امام جماعت می خواهد که در جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به مسجد، کارنامه موفقی داشته باشند، باید در این زمینه دوره هایی دیده باشند و از نظر علمی و عملی با قدرت وارد شوند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از راههای جذب قشر نوجوان و جوان به مساجد و مراکز و امکان مذهبی و معنوی، استفاده از هیات امنای جوان، با انرژی و با برنامه است.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) سنقر با اشاره به اینکه باید تعامل ما با نوجوانان و جوانان خوب و متقابل باشد، گفت: باید در مساجد برنامه ها و فعالیت های جذاب و مفید برگزار شود.

حجت الاسلام بنی عامریان تاکید کرد: کتابخانه، اتاق کامپیوتر، کلاس های درسی و مذهبی، دوره های آموزشی و ورزشی از جمله این فعالیتهای تاثیرگذار در جذب بیشتر این قشر به مساجد و امکان و محیط های مذهبی می باشد.

وی ادامه داد: کانون فرهنگی مسجد باید با برنامه باشد و فعال و هم چنین پایگاه بسیج هم بایسته است که فعالیت متداوم و چشمگیری داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • گمنام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
    0 0
    جسارتا اسم مدرسه سنقر امام خمینی (ره) هستش مه امیرالمومنین ع از خبرگزاری حوزه بعیده واقعا