جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گفتمان

حوزه/ رئیس دبیرخانه هفته علمی تمدن نوین اسلامی، بر ضرورت حضور روحانیون و طلاب برای ایجاد گفتمان سازی در بحث تمدن نوین اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام مهدی ابوطالبی، امروز در نشست خبری دومین هفته تمدن نوین اسلامی، که با حضور خبرنگاران و در محل مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا تهران برگزار شد، اظهار داشت: ما در صدد تأسیس تمدنی جدید هستیم و طبیعتا بحثهای علمی هم در فاز بحث نظریه پردازی و تولید علمی قرار می گیرد و تمامی بحثها در فضایی نو و علمی شکل می گیرد و باید در این زمینه گفتمان سازی شود.

رئیس دبیرخانه هفته علمی تمدن نوین اسلامی ادامه داد: بحث تمدن جدید و نوین باید در بحث تمدنی بحث خودش را باز کند و در مباحث مقالات علمی بیان شود، البته بحثهای تاریخی در این زمینه بسیار زیاد مطرح شده است اما تایید ما در نوین بودن مباحث است. ما در سال گذشته نزدیک به ۵ جلد مقالات برگزیده داشتیم که امسال به عنوان مجموعه مقالات منتشر می شود.

حجت الاسلام ابوطالبی بیان کرد: امسال ۸۵ مقاله به دبیرخانه هفته علمی و ۲۰۹ مقاله به دبیرخانه همایش تمدن نوین اسلامی دانشگاه شاهد ارسال شده است که از مقالات ارسالی به دبیرخانه علمی هفته تمدن نوین اسلامی ۵۰ مقاله و از میان مقالات ارسالی به دانشگاه شاهد ۳۶ مقاله و در مجموع ۸۶ مقاله جهت ارائه در همایش های هفته علمی مورد پذیرش قرار گرفته است که انشاءلله با چاپ مجموعه مقالات این آثار به مجموعه علمی کشور در زمینه تمدن نوین اسلامی اضافه می شود.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha