پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اهدای خون حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب

حوزه/ اهدای خون، کار خیر و ارزشمندی است و می بایست در حوزه های علمیه فرهنگ سازی شود و یکی از راه های فرهنگ سازی نیز دعوت از مسئولین حوزه های علمیه و کارکنان آن ها جهت مشارکت در این کار خیر است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب امروز  که به همراه کارکنان دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه به مرکز اهدای خون حضرت روح الله قم مراجعه کرده بود افزود: اهدای خون در طول ایام سال کار پسندیده ای است، اما در مناسبت های انقلاب و فداکاری مردم انقلابی ،ما نیز به یاد رشادت های آن عزیزان در این ایام جهت اهدای خون هر ساله مراجعه می کنیم.

مسئول  دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه افزود:مسلئه اهدای خون مسئله اهدای حیات به افراد آسیب پذیر جامعه کار پسندیده ای است که یکی از کار های بسیار خوبی است که افراد انجام میدهند.قطعا روحانیون نیز سعی می کنند این کار را برای مردم ترویج کنند.

مردم شریف ایران و جامعه ایرانی هم گرایی بسیار خوبی دارند هم اینکه نیاز باشد مراجعه می کنند و خون خود را اهدا می کنند در رابطه با جریان حادثه ساختمان پلاسکو احساس کردند نیاز به خون هست هجوم بردندبه سمت اهدای خون،مردم نوع دوست ایران آمادگی دارندچون مردم با شناخت و با معرفتی هستند. هم اینکه اطلاع پیدا کنند مراجعه می کنند جهت اهدای خون .

وی گفت: اهدای خون اهدای حیات در جامعه است و روحانیون می توانند این حیات رسانی را در جامعه ترویج کنند و بیماران را از بیماری های حادی که دراثر کمبود خون یا حادثه اتفاق می افتد نجات دهند.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اهدای خون، کار خیر و  ارزشمندی است و می بایست در حوزه های علمیه فرهنگ سازی شود و یکی از  راه های فرهنگ سازی نیز دعوت از مسئولین حوزه های علمیه و کارکنان آن ها جهت مشارکت در این کار خیر است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ادامه داد: اگر طرح اهدای خون به طور مداوم در هر شش ماه یک بار، با برنامه ریزی و منسجم، در حوزه های علمیه انجام شود هم در سطح حوزه های علمیه فرهنگ سازی می شود و هم برای حفظ سلامتی خود افراد مفید خواهد بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha