سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام کشوری-معاون تهذیب حوزه علمیه همدان

حجت الاسلام کشوری با اشاره به اهمیت رسانه در فرایند جذب، گفت: تا کنون شاهد فضای خوبی در استفاده از ظرفیت رسانه برای تبلیغ حوزه ها نبوده ایم، لذا شناساندن حوزه ها علمیه باید از طریق رسانه ها صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام حجت الله کشوری، معاون تهذیب حوزه علمیه همدان، شب گذشته در نشست مسئولان پذیرش حوزه استان، بیان داشت: مساله مهم و اساسی در بحث پذیرش طلاب جدید الورورد، بررسی کمی و کیفی این فرایند است.

وی یا اشاره به پذیرش داوطلبان با مدرک پایه هشتم،دیپلم و دانشگاهی، افزود: روند امروز پذیرش، روند مشخص و قابل تفکیکی نیست و نوجوانی که هشت سال در مدارس آموزش و پرورش درس خوانده، توانایی درس خواندن در حوزه علمیه با این محتوای سنگین را ندارد، از این رو یکی از کارهایی که باید انجام شود استفاده از محتوای مناسب برای این سنین است و ابتدا باید آنها را با اخلاق، آداب طلبگی و مختصر با ادبیات عرب آشنا کنیم تا در مرحله نخست با فضای طبگی آشنا شوند و بعد وارد مباحث اصلی حوزه شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان تصریح کرد: افرادی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم و دانشگاهی هستند، شاکله فکری و عقیدتی آنها شکل گرفته است به همین دلیل باید در پذیرش آنها دقت لازم را لحاظ کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نحوه پذیرش، ابراز داشت: حوزه ها باید برنامه مدونی برای این امر بکار گیرند و از سلیقه ای عمل کردن دوری کنند، همانطوری که می بینیم بعضی از مدارس خیلی سخت و با شرایط خاص طلبه پذیرش می کنند و بعضی نیز بالعکس.

حجت الاسلام کشوری با اشاره به انقش رسانه در فرایند جذب، خاطرنشان کرد: تاکنون شاهد فضای خوبی در استفاده از ظرفیت رسانه برای تبلیغ حوزه ها نبوده ایم، لذا شناساندن حوزه ها علمیه برای باید از طریق رسانه ها صورت بگیرد.

وی در ادامه از رضایت بخش بودن مشاوره متقاضیان ورودی قبل از پذیرش خبر داد و گفت: استان همدان چندین سال است که با استفاده از مشاورین اداره مشاوره معاونت تهذیب حوزه های علمیه توانسته افراد توانا را در مدارس علمه استان جذب کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با اشاره به ضرورت بحث بررسی سلامت روانی متقاضیان، اظهار داشت: بررسی سلامت روحی متقاضیان یکی از مسایل مهم در فرایند جذب و پذیرش طلاب است که البته باید در سطح کشور این مساله اجرایی شود نه این که ما طلبه ای را به علت کمبود استعداد جذب نکنیم و بعد استانی دیگر او را بپذیرد.

وی در پایان افزود: فراتر از مساله بررسی استعداد طلاب، مساله انگیزه است که در این مساله مدیران مدارس علمیه باید به این مساله در مراحل پذیرش اهتمام ویژه داشته باشند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha