پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ملکدار

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین ملکدار گفت: اگر کسی برای اعتلای نظام، کشور و انقلاب به زائرین اربعین خدمت رسانی کند و میلیون ها انسان از تلاش او بهره مند شوند قطعا اثر گذاری آن در ساخت شخصیت و ارزشمندی عمل بسیار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ملکدار در دهمین نشست ستادکل نیروهای مسلح با مراکز مدیریت حوزه های علمیه و تجلیل از خادمان اعزام طلاب و روحانیون به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی که درساختمان معاونت منابع انسانی و پشتیبانی حوزه های علمیه در قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: قرآن و روایات معصومین(ع) جایگاه خاصی برای کار، تلاش و عمل قائل شده اند و درباره جایگاه  عمل فرموده اند، یکی از عوامل ساخت شخصیت انسان، تلاش و عمل است. 

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه افزود: یکی از افراد ساخته شده به وسیله معماران بزرگ  بشریت، یعنی  قرآن و  اهل بیت(ع)، مرحوم حاجی سبزاوری است، او کسی است که منطق را به نظم در آورد و معتقد بود عمل، ملکه ساز و ملکه هم  شخصیت انسان را درست می کند.

وی عنوان کرد: حضرت علی(ع) فرموند«هر عملی بذری در درون انسان است به همین دلیل لازم است از بذری که در درون و نهان کاشته می شود مواظبت کرد»؛ اگر بذر سالم باشد، شخصیت فرد هم درست و سالم ساخته می شود و آن گاه این شخص در هر مسئولیتی قرار گیرد مفید فایده و اثر خواهد بود و همگان نیز از آثار او به نیکی یاد خواهند کرد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه  افزود: قرآن باز می فرماید« زمانی که روز قیامت می شود همه فوج فوج وارد صحنه قیامت می شود، پیامبر(ص) از این فوج فوج، تعبیر به 18گروه می کند؛ یعنی هر کسی با عمل خود به صورت های گوناگون وارد محشر می شود که این دقیقا معنای همان ساختن شخصیت است.

وی با بیان اینکه هر چه عمل بزرگتر باشد شخصیت هم بزرگتر ساخته می شود، گفت: یکی از مسائلی که در شخصیت سازی تاثیر دارد، خدمت به جامعه اسلامی، نظام و کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکدار گفت: اگر کسی برای اعتلای نظام، کشور و انقلاب و به تجمعات دینی بویژه  به زائرین اربعین خدمت رسانی کند و میلیون ها انسان از تلاش او بهره مند شوند قطعا اثر گذاری آن در ساخت شخصیت و بزرگتر شدن عمل بسیار خواهد بود.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه  افزود: امام حسین(ع) آنقدر بزرگ  بودند که توانستند عمل بزرگی انجام  دهند و به همین دلیل خدای متعال برای قدر دانی از عمل آن حضرت، شفاء را در تربت آن حضرت قرار داد و حتی وعده استجابت دعای زائرین را در زیر قبه حضرت داده است.

وی در پایان عنوان کرد: تربت سید الشهدا(ع)  آن قدر با عظمت است که مرحوم آیت الله العظمی بروجردی مرجع بزرگ جهان اسلام با مالیدن گل کف پای عزادار امام سوم(ع) به چشم های کم سوء خود، شفاء می گیرد بنابراین هرچه قدر در این دستگاه خدمت کنیم ارزشمند خواهد بود.

خاطر نشان می شود: دهمین نشست ستاد کل نیروهای مسلح با مراکز مدیریت حوزه های علمیه و تجلیل از خادمان اعزام طلاب و روحانیون به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی  با حضور اعضاء این دونهاد در ساختمان معاونت منابع انسانی و پشتیبانی حوزه های علمیه در قم برگزار شد.

 مسئول اداره طلاب و دانش آموختگان، مسئولین اداره مشمولین حوزه های علمیه، نماینده حوزه علمیه مشهد و اصفهان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، مسئولین نیروهای  انتظامی و مسئولین عقیدتی فرماندهی حضور داشتند و درمورد مسائل مختلف مانند وضعیت تحصیلی طلاب، ورود و خروج به خارج کشور و طرح خدمات روحانیون ودیگر مسائل مربوطه بحث و تبادل نظر شد.

در پایان مراسم نیز از خادمان اعزام طلاب و روحانیون به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی(ع) تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha