جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار کمالی

حوزه/ حوزه ظرفیت خوبی برای ترویج مباحث ارزشی دارد و لازم است مراکز و نهادها ازخدمات روحانیون بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری«حوزه»، سردارکمالی در دهمین نشست ستادکل نیروهای مسلح با مراکز مدیریت حوزه های علمیه و تجلیل از خادمان اعزام طلاب و روحانیون به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی که در ساختمان معاونت منابع انسانی و پشتیبانی حوزه های علمیه در قم برگزار شد گفت: هدف از اجرای طرح هجرت خدمت روحانیون استفاده از مبلغین برای بیان مسائل شرعی و ترویج مبانی دینی  و ارزشی در مناطق محروم برای نیروهای مسلح است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه سالانه 400 هزار سرباز در ستاد نیروهای کل مسلح بکار گرفته می شوند که برخی از آنها اطلاع درستی از مبانی دینی و ارزشی و مسائل شرعی ندارند افزود: اگر طرح  خدمات روحانیون درست بکار گرفته شود بسیاری از مشکلات عقیدتی جوانان برطرف خواهد شد.  

وی با بیان اینکه بحث تحصیل طلاب در حوزه متفاوت با دانشگاه ها است و باید بررسی بیشتری در موضوع طرح هجرت  صورت گیرد، افزود: باید طرح هجرت را طوری اجرا کرد و موانع آن را از بین برد تا حوزه، مرکز بکار گیرنده سرباز طلبه ،روحانی شرکت کننده در طرح و نظام وظیفه کشور بتواند از این طرح استفاده لازم را ببرد.

 کمالی گفت: طلبه از زمانی که تحصیل را شروع می کند، زمان پایان تحصیل آن، پایان سربازی است که در سن50 سالگی می باشد، به همین دلیل در بررسی صورت گرفته ستاد کل به دنبال راه حلی بود تا  بتواند مشکل طلاب برای طرح پایان خدمت یا معافیت را برطرف کند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح عنوان کرد: نهایتا ستاد به این نتیجه رسید تا طلاب به صورت ناپیوسته طرح خدمت سربازی را در یکی از مراکز و نهادها انجام دهند تا هم بتوانند درس خود را  ادامه دهند و به روند تحصیلی آنها ضربه وارد نشود و   کشور نیز از لحاظ نیرو دچار مشکل نشود.

وی افزود: در این راستا گزارش های سالانه خدمت مقام معظم رهبری فرستاده می شود و ایشان دوسالی بود از وضعیت عدم استقبال مراکز از طرح روحانیون خدمت، گله مند بودند و حتی تاکید فراوانی بر اهمیت بکار گیری این موضوع داشتند.

کمالی ابراز داشت: در سال گذشته مقرر شد برای استفاده بهتر از این طرح، طوری تصمیم گرفته شود تا هرسازمانی که از طرح ضرورت به خوبی استفاده کند دوباره ده درصد به سهمیه آنها اضافه شود.

وی گفت: باید در این جلسات موانع موجود در استفاده از طرح هجرت و تحصیل طلاب برای خروج از کشور بحث شود تا به نتایج مفید برسیم.

کمالی عنوان کرد: حوزه ظرفیت خوبی برای ترویج مباحث ارزشی است و لازم است مراکز و نهادها به خوبی از این طرح بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha