جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اسماعیل دادگر مسئول اداره مشمولین حوزه های علمیه

حوزه/ اسماعیل دادگر گفت: در سال گذشته سهمیه حوزه های علمیه از طرح سرباز طلبه بیش از ۱۵۰۰ نفر بود ولی از این تعداد ۷۰۰ نفر به مراکز و نهادها اعزام شدند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اسماعیل دادگر در دهمین نشست ستادکل نیروهای مسلح با مراکز مدیریت حوزه های علمیه و تجلیل از خادمان اعزام طلاب و روحانیون به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی که درساختمان معاونت منابع انسانی و پشتیبانی در قم برگزار شد گفت: در سال گذشته سهمیه حوزه های علمیه از طرح سرباز طلبه بیش از 1500 نفر بود ولی از این تعداد 700  نفر به مراکز و  نهادها اعزام شدند و این نشان از عدم استقبال مراکز و نهادها از ظرفیت حوزه  در طرح سرباز طلبه  و یا  طرح خدمات روحانیون است.

 مسئول اداره مشمولین حوزه های علمیه در بیان چرایی عدم استفاده مناسب از سهمیه  بکارگیری سربازان طلبه خاطر نشان کرد: دلیل عمده این مسئله، وجود موانع در بکارگیری طلاب سرباز در دو نهاد ستاد کل نیروهای مسلح و حوزه است که باعث بی انگیزه بودن مراکز بکارگیرنده می شود.

وی عنوان کرد: یکی از موانعی که در ستاد کل نیروهای مسلح است عدم  حمایت از طلاب متأهل است؛ زمانی که طلبه ای به مرکز بکارگیرنده اعزام می شود، جایگاه علمی او لحاظ نمی شود .

 دادگر گفت: بحث دوم موانعی است که درحوزه وجود دارد که از جمله آن موانع می توان به قطع شهریه طلاب سرباز طلبه و حمایت نکردن از  آنان است.

مسئول اداره مشمولین حوزه های علمیه خواستار حمایت جدی ستاد کل نیروهای مسلح و مسئولین حوزه برای رفع این مشکلات برای طرح خدمات روحانیون و سرباز طلبه شد و عنوان کرد: برای رفع مشکلات یکی از کارهایی که می توان انجام داد تشکیل کار گروه ویژه در نیروهای مسلح است، این کار گروه لازم است پیگیر دلایل و برطرف کردن موانع طرح سرباز طلبه باشد.

دادگر در پایان گفت: مسئله دیگری که ضرورت دارد درباره آن بحث و تبادل نظر شود، موضوع حضور طلاب سرباز در مراکز نظامی و غیر حوزوی است، معمولا بعضی از طلاب طرح خدمات یا همان سرباز طلبه بخشی از دوره های طرح خدمت را در مراکز نظامی و بخشی را در مرکز غیر نظامی مشغول می شوند، در این مسئله نیز لازم است تدابیری به کار گرفته شود تا این دسته افراد با خیال راحت به ادامه خدمت بپردازند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha