پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی-مدیر حوزه آذربایجان غربی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر این که تحول در حوزه باید برپایه تحقیق و پژوهش پیگیری شود، از ارسال بیش از ۹۰۰ مقاله به جشنواره پژوهشی «محمدبن خلیلان» خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه با اشاره به جایگاه پژوهش در حوزه، اظهار داشت: پژوهش پایه و اساس حوزه های علمیه است و مباحث تحولی باید براساس تحقیق و پژوهش پیگیری شود.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی به رشد پژوهش در حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه بحث پژوهش در سال های اخیر در حوزه های علمیه، به طور جدی مورد توجه مسئولان حوزه قرار گرفته و پژوهشکده های بسیاری در شهر مقدس قم و برخی مراکز استانی راه اندازی و کتاب ها و مقالات فراونی در این مراکز تحقیقاتی تولید می شود که نشانگر یک حرکت رو به رشد است

 وی با تاکید بر این که مسئله پژوهش در مدارس علمیه به عنوان یک اصل اولیه محسوب می شود و حوزه آذربایجان غربی نیز از این مسئله مستثنی نیست، بیان داشت: جشنواره پژوهشی با عنوان «محمدبن خلیلان»، اسفند ماه در ارومیه برگزار می شود که به طور دقیق به موضوع پژوهش درمدارس علمیه استان ارتباط دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان اینکه این جشنواره در دو محور«عمومی» و «ویژه» برگزار می شود، خاطرنشان کرد: موضوع مقالات در بخش عمومی شامل تفسیر علوم قرآنی، حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع و نیز ادبیات و علوم انسانی مرتبط با حوزه دین است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: در بخش ویژه نیز مقالاتی با موضوع مهدویت؛ فرصت ها و آسیب ها، مذاهب و فرق اسلامی و نیز بایسته های حوزه انقلابی برای طلاب برادر پایه هفت به بالا و سطح سه طلاب خواهر، فراخوان شده بود.

وی به آمار مقالات اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 900 مقاله از مدارس علمیه خواهران و برادران سراسر استان، به دبیرخانه جشنواره ارائه شده و با توجه به اینکه تعداد طلبه های در حال تحصیل استان نزدیک به 2 هزار و 500 نفر است، ارائه این تعداد مقاله نشانگر توجه به امر مهم پژوهش است.

  مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره علامه حلی(ره) گفت: امسال 350 نفراز طلاب استان به مرحله پایانی جشنواره راه یافتند.همچنین سال آینده نیز جشنواره علامه حلی بصورت استانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha