پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عضو کارگروه فرهنگی استان یزد

حوزه / دعائی از اعضای کارگروه فرهنگی استان یزد یکی از اهداف تشکیل این کارگروه را توانمندسازی روحانیون نظریه پرداز دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ دعائی، در نخستین جلسه کارگروه فرهنگی استان یزد که در مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد با بیان اینکه این کارگروه با همت جمعی از دوستانی که در مسئله خانواده در استان یزد دغدغه ای دارند تشکیل شد گفت: در این کارگروه فعالین تفکرات مختلف با تشکیل جلساتی تعاملاتی با یکدیگر دارند.

وی با اشاره به اینکه کارگروه فرهنگی نزدیک به 30سال گذشته تشکیل شد و به دور از تفکرات و جنجال های سیاسی توانست اتفاقات بسیار خوبی را برای مردم استان یزد رقم برند اذعان داشت: در آن زمان بسیاری از داشته های کنونی استان مانند آب ، گاز و ... به استان آورده شد و مهمتر از اینکه در آن زمان در استان بیکاری وجود نداشت.

دعائی با بیان اینکه این جلسات مجددا پس از تعطیلی 12ساله، امسال با عنایت ویژه آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و همت حجت الاسلام والمسلمین معزالدینی دوباره کار خود را آغاز کرد، افزود: در این دوره بنا به تشخیص حجت الاسلام والمسلمین معزالدینی امام جمعه موقت یزد چهار کارگروه برای پیگیری بهتر امور تشکیل شد.

عضو کارگروه فرهنگی استان یزد اذعان داشت: پس از اعلام نماینده محترم ولی فقیه در استان، ابتدا با حضور 40نفر از فعالان فرهنگی استان یزد 600عنوان ناهنجاری های فرهنگی که شورای عالی انقلاب فرهنگی محاسبه کرده بودند را حجت الاسلام والمسلمین معزالدینی 120 ناهنجاری فرهنگی که بیشتر در استان یزد بود را انتخاب کردند و در یک جلسه دیگر با هم اندیشی دوستان این تعداد به 40 ناهنجاری در چهار مسئله ناهنجاری اجتماعی، فرهنگی ، رفتاری و اقتصادی مرتبط با ناهنجاری های فرهنگی کاهش یافت و قرار شد حول محور خانواده کارهای عملیاتی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسات با صحبت هایی که دوستان بیان کردند نقش روحانیون و طلاب به واسطه ارتباط آنها با اقشار مختلف مردم برای بیان معضلات و ناهنجاری های فرهنگی و آگاهی مردم نسبت به این مسائل بسیار تاثیرگذار دانستند گفت: انشاالله روحانیون با همکاری با کارگروه بتوانند کمک شایان توجهی برای از بین بردن ناهنجاری های فرهنگی چه در استان و چه در کشور انجام دهند.

دعائی در پایان اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی این کارگروه استفاده از روحانیون برجسته برای فعالیت در مسئله خانواده و همچنین توانمندی سازی آنها در امر نظریه پردازی و تولید محتوای علمی برای دانشگاه ها با محوریت دین و مسائل دینی است که امیدواریم با همت دوستان این کار نیز به نتیجه برسد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha