پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ سی‌امین همایش مدیران مرکز خدمات حوزه‌های علمیه / حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: امروز طلاب ما در حجره هایی در حال تحصیل هستند که اگر جسارت به آثار باستانی نباشد، باید تخریب شوند؛ بنده در بسیاری از مدارس علمیه قم حضور پیدا کرده و از نزدیک شاهد مشکلات آنان بوده ام که نمی توان برای مردم بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی امروز در سی امین همایش مرکز خدمات حوزه های علمیه که در قم برگزار شد،‌ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) به حدیثی قدسی اشاره و اظهار داشت: من خدم عالما سبعة ایام کمن خدم الله سبعین عاما(هر کسی  هفت روز به عالمی خدمت کند مانند کسی است که خدا را هفتاد سال خدمت کرده است ).

وی ابراز داشت: ما به نص روایات معتقدیم که رفع حوائج مردم از اسرار الهی است و بهترین مردم زیر این آسمان، سربازان حضرت ولی عصر(عج) می باشند که رفع حاجت های آنان بسیار ارزشمند می باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان ساخت: با حب ریاست نمی توان به طلاب خدمت کرد و باید با تواضع، این فعالیت ها را انجام داد و بر آن افتخار نمود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز طلاب ما در حجره هایی در حال تحصیل هستند که اگر جسارت به آثار باستانی نباشد، باید تخریب شوند؛ بنده در بسیاری از مدارس علمیه قم حضور پیدا کرده و از نزدیک شاهد مشکلات آنان بوده ام که نمی توان برای مردم بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان داشت: اگر طلاب ما شب گرسنه می خوابند، ما و شما نباید سیر بخوابیم؛ باید از ظرفیت هایی که در استان ها وجود دارد، استفاده کرد؛ چرا که امروز طلاب ما دارای مشکل هستند و باید برای آنان قدم های بیشتری برداریم.

وی اظهار داشت: مرکز مدیریت برادران، مرکز مدیریت خواهران و مرکز خدمات حوزه باید تعاملات بیشتری با یکدیگر داشته و هم گرایی ها را بیشتر نمایند؛ چراکه تفاوتی میان این دستگاه ها نبوده و همه در خدمت طلاب هستیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ابراز داشت: باید با رفاقت و شرح صدر، از امکانات یکدیگر در راستای تحقق برنامه ها استفاده کنیم؛ امام راحل فرمودند که تفاوتی میان برادران و خواهران طلبه نبوده و همه می توانند از امکانات استفاده نمایند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: امروز بیش از 80 هزار طلبه خواهر در کشور به صورت حضوری، غیرحضوری، پاره وقت و نیمه وقت در بیش از 500 مدرسه علمیه مشغول به تحصیل می باشند که ظرفیت مناسبی بوده و باید از آن استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: در حال حاضر 37 هزار مبلغ خواهر در سامانه حوزه خواهران ساماندهی شده و کانون قرآن نیز در بیشتر مدارس علمیه ما وجود دارد.

وی بیان داشت: امروز تمام اطلاعات حوزه علمیه خواهران در اختیار مرکز خدمات حوزه بوده و هیچ مشکلی با شما بزرگواران نداریم؛ البته این اطلاعات در دست هیچ نهاد امنیتی و اطلاعاتی دیگر نبوده و اجازه نخواهیم داد که نهادی ورود کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: امروز بستر خدمات آموزشی حوزه علمیه خواهران بر روی گوشی های همراه بانوان قابل دریافت بوده که از امتیازات ماست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: امروز بیش از 8 هزار خواهر طلبه از شبکه کوثربلاگ در حال تولید محتوای دینی بوده که ظرفیت مناسبی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی خاطرنشان ساخت: امروز در شبکه کوثرنت ما نیز بیش از 100 هزار عضو دارد که بخشی از آن طلاب، اساتید و کادر بوده و اخیرا تعدادی از دانش آموختگان ما نیز به آن اضافه شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha