جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حامد عاملی

حوزه/ کارشناس سامانه های آموزش فضای مجازی و ارتباطات نوین حوزه علمیه خراسان توصیه کرد: طلاب علوم دینی به فعالیت های دشمن در فضای مجازی نگاهی تحلیلی داشته باشند تا بتوانند جامعه را آگاه کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سیدحامد عاملی، در اولین جلسه مجمع عمومی مدیران فضای مجازی حوزه علمیه خراسان با اشاره به جمله راهبردی رهبر معظم انقلاب  که فرمودند: «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است»، توصیه کرد: طلاب علوم دینی به فعالیت های دشمن در فضای مجازی نگاهی تحلیلی داشته باشند تا بتوانند جامعه را آگاه کنند.

وی با باین اینکه اگر فضای مجازی را جدی نگیریم، سال های مخاطره آمیزی را در پیش رو خواهیم داشت، افزود: روحانیون می توانند با شناخت دقیق فضای مجازی و فرصت ها و تهدیدهای آن، معارف و مفاهیم اسلام را تبیین و تبلیغ کنند.

کارشناس سامانه های آموزش فضای مجازی و ارتباطات نوین حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: باید در عرصه فضای مجازی ایده های ملی و بین المللی تولید کرد و دید طلاب حوزه علمیه را گسترش داد؛ این وظیفه شرعی شیعیان منتظر است که از پیشرفته ترین روش های تبلیغ استفاده کنند.

عاملی بر ضرورت حرکت مهندسی شده و گام به گام برای حضور اثربخش در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: حرکت های بی هدف و مقطعی فعالان فضای مجازی نمی تواند اهداف انقلاب در فضای مجازی را محقق سازد.

وی با اشاره به فعالیت های گسترده دشمن در فضای مجازی و در مناسبت های مختلف، ابراز کرد: حوزه علمیه متولی امر دین است و بر این اساس باید در مناسبت های مختلف ملی و بین المللی موضع و جهت گیری خود را مشخص کند و حرف خود را بزند.

این فعال فضای مجازی با بیان این که خوب درس خواندن و ملّا شدن از لوازم و مقدمات فعالیت در این عرصه است، گفت: باید از این مقدمات و زمینه ها برای حضور در عرصه های اجتماعی و اثرگذاری بر روندهای مختلف استفاده کرد تا ثمرات و نتایج آن درک شود.

عاملی با تأکید بر این که فرصت سوء استفاده برای دشمنان در صورت انفعال حوزه علمیه در فضای مجازی فراهم می آورد، اظهار کرد: حوزه علمیه می تواند به صورتی فعال و کنش گر در فضای مجازی حضور داشته باشد و جامعه احساس کند که حوزه علمیه اتفاقات گوناگون اجتماع را رصد می کند.

کارشناس سامانه های آموزش فضای مجازی و ارتباطات نوین حوزه علمیه خراسان در پایان بر استفاده حوزه علمیه از ظرفیت نهادها و گروه های مختلف دینی فعال در فضای مجازی و هماهنگی با آن ها برای مقابله با هجمه های اعتقادی علیه جوانان تأکید کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha