پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
راشد یزدی

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی عنوان کرد: برجسته ترین روحانیون در تاریخ انقلاب افرادی بوده اند که همه بنیه خود را برای رضای خدا صرف مردم کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه نورالرضا (ع) مشهد با تأکید بر این که برجسته ترین روحانیون در تاریخ انقلاب، افرادی بوده اند که تمام بنیه خود را برای رضای خدا صرف خدمت به مردم کرده اند، گفت: طلبه باید با این هدف وارد حوزه شود که درس بخواند و آماده شود تا به مردم خدمت کند.

وی با اشاره به روایت «سيّد القوم خادمهم» (من لايحضر الفقيه، ج۴، ص۳۷۸)، ابراز کرد: دلیل محبوبیت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب این است که آن ها خود را خادم مردم می دانند.

این خطیب حوزوی ادامه داد: مهم ترین مسئله برای یک طلبه این است که استعداد، فهم و شرایط مخاطب خود را بشناسد تا بتواند او را با حکمت و موعظه حسنه به راه خدا هدایت کند.

چهار رکن انقلاب

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی، مردم، امامت و پیشوایی جامعه، ایجاد تشکّل و تداوم را چهار رکن هر انقلابی برشمرد و عنوان کرد: برگزاری جشن ها و ابراز احساسات در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر استمرار و استحکام انقلاب می افزاید.

وی با اشاره به آیه «لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ...» (رعد/ 11)، اظهار کرد: انقلابی مورد تأیید اسلام است که ماهیت جامعه و مردم را به سمت اسلامی شدن پیش ببرد.

اسلام مردم گراست

این خطیب برجسته با اشاره به آیه 128 سوره توبه «لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَریصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنینَ رَئُوفٌ رَحیمٌ»، ابراز کرد: این آیه پیامبر(ص) را با توجه به مردم معرفی کرده است و بر این اساس مردم گرا بودن اسلام را به وضوح نشان می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی اضافه کرد: این امر که خداوند به پیامبر (ص) دستور می دهد با مردم مشورت کند، بدین معناست که برای آن ها ارزش قائل شود، وگرنه ایشان با توجه به حمایت شدن از سوی خدا احتیاجی به مشورت با مردم نداشت.

وی افزود: حضور پرشور در جریان انقلاب اسلامی و اداره جنگ تحمیلی هشت ساله، نقش و جایگاه مردم را در پیش برد اهداف انقلاب تثبیت کرد.

انقلاب برای ما گران تمام شده است

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی با تأکید بر اهمیت جلوگیری از رفتارهای تفرقه انگیز در جامعه، عنوان کرد: فکر و تدبیر پیامبر (ص) و نرم خو بودن ایشان مانع از تشکیل گروه های مخالف با اسلام در درون جامعه اسلامی شد.

وی اظهار کرد: دویست و پنجاه هزار شهید نشان می دهد که این انقلاب به قیمت بسیار گرانی پیروز شده، ولی در عین حال چیزی که به این گرانی به دست آید، ماندگار است.

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در پایان با بیان اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره برای مردم ارزش و جایگاه بالایی قائل بوده اند و از آن ها به نیکی یاد کرده اند، گفت: همراهی مردم با انقلاب و نظام اسلامی نعمت بزرگی است که بسیاری از اولیاء الهی از آن محروم بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha