شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زکات

رئيس اجرايي اداره زكات اداره كل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي گفت: كشاورزان و دامداران استان از ابتدای امسال تاکنون ۹۰ میلیارد ریال زکات پرداخت كردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سيد اسماعيل هاشمي، پیش از ظهر امروز در جمع مبلغان زکات استان، اظهار داشت: میزان جمع‌آوری زکات در خراسان شمالی طی امسال در مقايسه با سال گذشته 15 درصد افزايش داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 75 میلیارد ریال زكات در استان جمع‌آوری شد، افزود: حمايت از محرومان و مستضعفان و رفع مشكلات آن‌ها از مهم‌ترین اولویت‌های هزينه كرد زكات در استان محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی بیان داشت: سهم پیش‌بینی‌شده امسال براي جمع‌آوری زكات 80 ميليارد ریال بود، لیکن با همت مردم استان 90 ميليارد ریال زكات از سطح 637 روستا که مشمول پرداخت زكات بودند، جمع‌آوری شد.

وی با بیان این که 17 میلیارد ریال از زکات امسال برای محرومان استان هزینه شد، گفت: 60 درصد زکات جمع‌آوری شده در استان بر اساس پیش‌بینی‌ها برای رفع مشکلات محرومان و 40 درصد آن ‌هم در قالب اجرای طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

رئيس اجرايي اداره زكات اداره كل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي اظهار داشت: از محل زكات جمع‌آوری‌شده در خراسان شمالی 114 طرح عمرانی در حال اجرا بوده كه شامل ساخت، تكميل و مرمت مساجد، حسینیه‌ها و حوزه‌های علميه، مسكن نيازمندان و محرومان به ویژه ايتام است.

وی با بیان اینکه كاهش فقر و آسیب‌های اجتماعي و عمران و آباداني مناطق محروم از جمله آثار و بركات پرداخت زكات از سوي مردم براي جامعه است، گفت: بايد مسئولان و نهادهاي وابسته در راستاي نهادينه كردن فرهنگ زکات بیش از پیش تلاش کنند.

رئيس اجرايي اداره زكات اداره كل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي با تاکید بر اینکه همه افراد جامعه براي اشاعه فرهنگ زکات باید تلاش كنند، افزود: كمك به فقرا و نيازمندان از مهم‌ترین اهداف پرداخت زكات بوده و این فریضه نقش مؤثري در رفع سریع‌تر مشكلات نيازمندان دارد.

حجت‌الاسلام هاشمي همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و گسترش پرداخت زكات در جامعه، گفت: رسانه‌ها با توجه به فراگیری که در بین مردم دارند می‌توانند نقش چشمگيري در فرهنگ‌سازی، ترويج و گسترش فرهنگ پرداخت زكات داشته باشند.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت دهیاران روستاها در خصوص نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات اظهار داشت: استفاده از ظرفیت دهیاران در خصوص نهادینه کردن پرداخت زکات در سطح روستاهای استان می‌تواند در انجام این فریضه موثر باشد.

رئيس اجرايي اداره زكات اداره كل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي خاطرنشان کرد: زکات جمع‌آوری شده از روستاهای مختلف به منظور رونق فعالیت‌هایی با نفع عمومی در همان منطقه خرج می‌شوند که این اقدام موجب توسعه و آبادانی روستاها می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha