پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: برای فیض بردن از کلام خدای متعال و نورانی شدن با کتاب نور و حیات و عزت یافتن و به کرامت رسیدن باید در این مسیر گام هایی اساسی برداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدارس علمیه قزوین، در سالن شبستان امیرالمومنین(ع) با تاکید بر ضرورت انس با قرآن، اظهار داشت: اگر چنانچه احساس نیاز به قرآن نماییم، باید حرف این کتاب آسمانی را فهمیده و نیازهای خود را به قرآن عرضه نموده و پاسخ شبهات را همواره از کلام خدا دریافت نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: برای فیض بردن از کلام خدای متعال و نورانی شدن با کتاب نور و حیات و عزت یافتن و به کرامت رسیدن باید در این مسیر گام هایی اساسی  برداشت.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: نخستین گام این است باور نماییم که قرآن کتاب زنده و هوشمند است و با انسان های زنده و هوشمند ارتباط برقرار می نماید، لذا ما انسانها باید در مسیر حیات معنوی تلاش نموده تا از این کتاب زنده و هوشمند بهره ببریم.

وی، ایمان و باور راستین را دومین عامل نزدیکی به کتاب خدا دانست و ادامه داد: باور نسبت به خدای متعال، ایمان به رستاخیز، ایمان یقینی، باور به رسالت انبیا الهی و باور نسبت به حقانیت خدای متعال انسان را با قرآن مرتبط می کند.

وی اضافه کرد: طهارت و پاکیزگی مرحله سوم نزدیکی به قرآن است؛ در آیات نورانی و روایات ائمه معصومین(ع) بر پاکیزگی و طهارت تاکید فراوانی شده است و اگر چنانچه ما عطر خوشی نداشته باشیم و وجود ما به شرک، لقمه حرام، غیبت، ظلم و ستم و کینه و نفاق آلوده باشد، ساحت پاک قرآن ما را به هیچ عنوان قبول نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان اظهار کرد: اگر رذایل اخلاقی و گناهان را از وجود خود دور کنیم، می توانیم با قرآن انس بگیریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha