جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به رسالت خطیر طلاب و روحانیون مبلغ در امر ولایت، گفت: باید طلاب و روحانیان پرچم ولایت را برافراشته نگاه داشته و اجازه ندهند این بیرق حتی اندکی از اهتزاز بیفتد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مسئول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان، با گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار داشت: نباید اجازه دهیم در عصر فعلی که ولایت‌فقیه مظلوم مانده و رهنمودهای ایشان بر زمین بماند.

وی، ولایتمداری و برافراشته نگاه داشتن پرچم مظلومیت ولی‌فقیه زمان را یکی از وجوه بارز حیات حضرت فاطمه (س) دانست و افزود: همه مردم باید در تمامی شئون زندگی فردی و اجتماعی به ویژه در زمینهٔ ولایتمداری و دفاع از ولایت از حضرت فاطمه (س) الگو بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فصل نام‌نویسی برای جذب و پذیرش طلاب جدید در مدارس علمیه، گفت: باید روحانیون مبلغ و طرح هجرت در منابر و مجالس خود به موضوع جذب و پذیرش مدارس علمیه بپردازند تا استعدادهای برتر و دانش‌آموزان نخبه جذب حوزه‌های علمیه شوند.

وی همچنین با اشاره به دیگر رسالت‌های روحانیون مبلغ و طرح هجرت اظهار داشت: ترویج بیش از پیش وقف با نیت رفع نیازها و کاستی‌های حوزه‌های علمیه نیز باید از سوی روحانیان مبلغ در روستاها و مناطق مختلف استان پیگیری شود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه از دیرباز با مشارکت واقفان و خیران اداره می‌شده و هیچ‌گاه به دولت و حکومت‌ها وابسته نبوده‌اند، افزود: با توجه به توسعه مدارس علمیه، باید روحانیان مبلغ برای ترویج وقف انفرادی و مشارکتی با نیت رفع مشکلات حوزه‌های علمیه تلاش بیشتری داشته باشند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی حضور مستمر در دوره‌های دانش افزایی و مهارت افزایی را یکی دیگر از ملزومات روحانیان مبلغ دانست و اظهار داشت: افزایش وسعت و کیفیت فعالیت‌های تبلیغی در استان در گرو ارتقای مداوم دانش و مهارت پشتوانه تبلیغی روحانیان است.

وی با بیان اینکه در حوزه علمیه موضوعی با عنوان فارغ‌التحصیلی نداریم، گفت: باید طلاب و روحانیان همواره با کتاب و مطالعه مأنوس باشند تا بتوانند رسالت تبلیغی خود را به درستی ایفا کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد: با اجرای ساختار جدید اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی زیر نظر مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی، شاهد سرعت و وسعت، کیفیت و نشاط و پویایی بیشتری در زمینهٔ فعالیت‌های تبلیغی در استان باشیم.

بر پایه این گزارش، در این آیین حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان که پیش از این به عنوان مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی مشغول به خدمت بود به عنوان مسئول جدید اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان معرفی شد.

گفتنی است، پیش از این حجت‌الاسلام جلیل محمدی به عنوان مسئول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان خراسان شمالی مشغول به فعالیت بودند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha