چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کرسی آزداندیشی

داور کرسی ازاداندیشی « تجمل گرایی در روضه ها و آسیب شناسی روضه های شیک» در مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمدآباد گفت: بانیان برگزاری مجالس اهل بیت(ع) به ویژه مجالس سوگواری حضرت زهرا(س)، نباید دچار آفت تجمل گرایی و اسراف شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، الهام دهقانی داور کرسی آزاداندیشی« تجمل گرایی در روضه ها و آسیب شناسی روضه های شیک» که با حضور طلاب مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمدآباد اردکان برگزار شد، به آسیب شناسی این گونه مجالس پرداخت.

وی با تسلیت شهادت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) افزود: با توجه به افزایش مجالس خانگی سوگواری در این ایّام و در نظرگرفتن آثار و برکات این گونه مجالس، نباید با آفت تجمل گرایی همراه شود.

داور این کرسی آزاداندیشی، بانیان برگزاری مجالس اهل بیت(علیهم السلام)را به نگهداشتن حرمت این مجالس دعوت کرد و گفت: بانیان با دوری از تجمل گرایی و اسراف در پذیرایی، باید به دنبال ترویج سبک برگزاری مجالس پرمحتوا با دعوت از سخنرانان باسواد علمی بالا  و همچنین مداحان مورد تأیید و دارای مجوز و باشند.

دهقانی تصریح کرد: هر چه شرکت کننده در این مجالس بیشتر باشد معرفی و شناخت ائمه(ع) بیشتر صورت می گیرد که در غیر این صورت حضور مردم در روضه ها کمرنگ می شود.

وی توصیه کرد: مجالس خانگی می بایست به دور از چشم و هم چشمی باشد، زیرا ائمه اطهار(علیهم السلام ) به همه مجالس توجه دارند و اصل نیت و هدف بانیان از برگزاری مجالس بایدخالص باشد.

استاد داور کرسی آزاداندیشی ادامه داد: مجالس خانگی نباید وسیله ای برای فخرفروشی، نمایش وسایل منزل به دیگران، پوشیدن لباس های زینتی و آرایش و اسرف گرایی باشد.

دهقانی به بانوان شرکت کننده در مجالس خانگی هم توصیه کرد: هنگام حاضرشدن در این مراسم، در مورد ظواهر خانه، دکور منزل، نحوه پذیرایی و...صحبت نکنیم و به محتوای سخنرانی و مداحی و ذکر مصیبت اهل بیت(علیهم السلام) توجه کنیم تا مورد قبول اهل بیت و خداوند متعال قرار گیرد.

در  این کرسی آزاداندیشی، همچنینی خانم اعظم دبیری، ارائه کننده این کرسی و نیز طلاب منتقد تجملگرایی در مجالس ذکر اهل بیت(علیهم السلام) با بیان نظریات خود در این رابطه، برگزاری مجالس ساده و کم خرج با هدف ترویج برگزاری مجالس در بین خانواده های کم بضاعت و اهدای هزینه های اضافی از سوی بانیان به مستمندان جامعه و ترویج آن را خواستار شدند.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha