سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علاءالدین صفی خانی

حوزه / معاون طلاب حوزه علمیه قزوین از تدوین وآماده سازی کتاب خاطرات اساتید حوزه علمیه قزوین در دوران دفاع مقدس، در سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام  علاالدین صفی خانی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با اعلام این خبر اظهارداشت:  با همکاری سازمان بسیج طلاب و روحانیون قزوین و مدیریت حوزه علمیه استان کار جمع آوری خاطرات اساتید حوزه از دوران دفاع مقدس، در مرحله نهایی قرار دارد که امیدواریم این خاطرت ارزشمند را در قالب کتابی به چاپ رسانده وآن را در اختیار نسل نوجوان وجوان قرار دهیم.

وی با اشاره به نقش تبلیغی و رزمی روحانیون در دفاع مقدس، افزود: نقش روحانیون  در طول هشت سال دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست و گواه این مدعا، خِیل عظیم شهدای آنان است واین بزرگمردان با نهادن جان خود در طبق اخلاص، نامشان را بر تارک دفاع مقدس حک کردند.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین ادامه داد:  اگر ما امروز نتوانیم ارزش‌های آشکار و پنهان روحانیت در دوران دفاع مقدس را به شکل مستند و همه‌جانبه تبیین و ارائه کنیم، نسبت به این طبقه تاثیرگذار مدیون خواهیم بود و تاریخ ما را نخواهد بخشید.

حجت الاسلام  صفی خانی بیان داشت:  در جنگ نابرابری که یک طرف جبهه فضایل و اخلاق و ایمان و طرف دیگر جبهه شرک و کفر و گناه بود، روحانیون در تقویت معنویت و باورهای دینی رزمندگان نقش موثری داشتند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha