پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی رحیمی صادق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: باید از همه ظرفیت های مدارس از جمله اساتید، معاونت های مختلف، مدیر و ... در مسیر تهذیب استفاده کرد؛ یعنی در حوزه های علمیه ظرفیت های تهذیبی به وجود آوریم و اساسا نگاهی جز این نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی رحیمی صادق، امروز در پانزدهمین هم اندیشی معاونان تهذیب حوزه های علمیه استان ها، در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهر ری، استانی حوزه های علمیه سراسر کشور که در محل سالن اجتماعات عبدالعظیم حسنی برگزار شد، با اشاره به جایگاه تهذیب در حوزه، اظهار داشت: امروز در مدارس علمیه چاره ای نداریم جز اینکه همه فضای حوزه را به فضایی تهذیبی تبدیل کنیم.

قائم مقام حوزه علمیه استان تهران تاکید کرد: به نظر من امروز باید طلاب را بمباران تهذیبی کرد، چون در فضای جامعه مشاهده می کنیم که دشمنان ذهن جوانان را هدف گرفته اند آنان در حال بمباران شدن شبهات مختلف توسط دشمنان هستند و ما باید مقابله به مثل کنیم.

وی تصریح کرد: اینکه هفته ای یکبار در هر مدرسه علمیه جلسه اخلاقی برگزار کنیم و یا مباحث تهذیبی مدارس را خلاصه در معاونت های تهذیب کنیم، به نظر می رسد همواره از زمان عقب می مانیم و اگر پسرفت تهذیبی نکنیم، در حد فعلی می مانیم و پیشرفت نیز نخواهیم داشت

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با تاکید بر اینکه یکی از بحران هایی که امروزه جوانان را تهدید می کند، بحران هویتی و انگیزشی است،  گفت: باید از همه ظرفیت های مدارس علمیه از جمله اساتید، معاونت های مختلف، مدیر و ... در مسیر تهذیب استفاده کرد؛ یعنی باید در همه حوزه های علمیه ظرفیت های تهذیبی به وجود آوریم و اساسا نگاهی جز این نداشته باشیم.

قائم مقام حوزه علمیه استان تهران افزود: باید هر تلاش و اقدام در مدارس علمیه از جمله عزل و نصب مسئولان مختلف، تشویق و تنبیه و ... باید پیوستی تهذیبی داشته باشد.

وی با ابراز خرسندی از ملحق شدن بخش قرآن و حدیث به معاونت تهذیب حوزه های علمیه گفت: در سال های اخیر که بخش قرآن و حدیث از معاونت تهذیب جدا شده و به معاونت آموزش منتقل شده بود، اگر چه هدف این بود که در متن دروس قرار گیرد، اما تا حدودی به حاشیه رفت.

313/29

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha