پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین طاهری

حوزه/ حجت الاسلام طاهری با تاکید بر این که بالاترین لذت انقطاع از دنیاست، ابراز داشت: این همه استرس، چاپلوسی ها و ... ثمره عدم انقطاع از دنیا بوده که امروزه زندگی ما را مختل کرده است، لذا باید سعی کنیم تا شیرینی عبادت خداوند را به وسیله اخلاص بچشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام حسن طاهری، ظهر امروز درجلسه درس اخلاق، در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان با بیان این که رسیدن به مقامات معنوی نیازمند اخلاق در عمل است، به اهیمت توجه به اخلاص در عمل اشاره کرد و گفت: برخی از شوق رسیدن به بهشت، خداوند را عبادت می کنند و خدای متعال هم این گونه عمل ها را می پذیرد.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: بعضی از انسان ها هم هستند که اعمال آن ها نه از روی ترس از جهنم و نه از روی شوق رفتن به بهشت است، بلکه خدا را فقط برای خالق بودنش عبادت می کنند و این عبادت از روی اخلاص است،

وی با تاکید بر این که بالاترین لذت انقطاع از دنیاست، ابراز داشت: این همه استرس، چاپلوسی ها و ... ثمره عدم انقطاع از دنیا بوده که امروزه زندگی ما را مختل کرده است، لذا باید سعی کنیم تا شیرینی عبادت خداوند را به وسیله اخلاص بچشیم.

حجت الاسلام طاهری در پایان گفت: انسان باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا در ورطه شرک قرار نگیرد، چرا که ما از شرک جلی در امان هستیم، اما از شرک خفی نباید غافل شویم و باید هشیار باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha