پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عدم اتهام تروریستی برای عامل توطئه آتش زدن مسجد نیویورک

حوزه/فردی که با بسیج کردن یک گروه نژادپرست نقشه حمله به یک مسجد و آتش زدن آن را کشیده بود، در دادگاه به تروریست بودن متهم نشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از arabamericannews، یک مرد اهل ایالت تنسی که با بسیج کردن یک گروه نژادپرست، نقشه حمله به یک مسجد در شمال ایالت نیویورک در آمریکا را در سال 2015 کشیده بود، در دادگاه به فعالیت تروریستی متهم نشد.

وکلای مدافع مسلمانان می‌گویند مبری شدن این فرد از اتهامات تروریستی در دادگاه این است که احکام تروریستی فدرال در آمریکا بیشتر روی افراط‌گرایان خارجی تبار متمرکز شده‌اند.

در سال 2015 پلیس نیویورک مطلع شد که رابرت دوگارت 65 ساله سعی دارد عده‌ای را دور هم گرد آورده و این گروه نژادپرست قصد  آتش زدن مسجدی در یک جامعه مسلمان در نزدیکی هنکوک در ایالت نیویورک را دارند.

طبق اسناد دادگاه، دوگرات که در سال 2014 به عنوان یک نامزد مستقل در انتخابات کنگره شرکت کرده بود، در یک انجمن اینترنتی راست‌رایان افراطی حضور داشته و اعلام کرده بود که قصد دارد با اسلحه به مسلمانان حمله کند زیرا معتقد است که جامعه اسلامی تروریست‌ها را آموزش می‌دهد.

خوشبختانه پیش از اینکه این فرد بتواند به کسی آسیب بزند دستگیر شد. وی درحال حاضر به تشویق حمله به یک مسجد، تشویق برای ارتکاب نقض حقوق عمومی و دو فقره تهدید به تجارت میان ایالتی متهم شده است، اما حمله تروریستی در میان اتهامات این فرد دیده نمی‌شود و اکنون در بازداشت خانگی به سر می‌برد.

طاهره اماتول ودود وکیل گروه اسلامی در این باره گفت: قانون ما دچار نقص است. متاسفانه طبق قانون آمریکا تا زمانی که یک عملیات تروریستی توسط افراد خارجی انجام نشود، عمل فرد حمله تروریستی تلقی نمی‌شود. شما هیچ گاه نمی‌بینید که اعضای یک گروه نژادپرست کوکلوسکلان به جرم تروریسم داخلی متهم شوند، حتی اگر این واقعا جرم آنان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha