جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سعادتی پذیرش

حوزه/ مسئول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به تعامل و همکاری خوب دستگاه‌های فرهنگی استان در امر ترغیب دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در مدارس علمیه استان گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود سه هزار نفر در آزمون ورودی مدارس علمیه استان ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید سعادتی، شامگاه چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی نهادهای فرهنگی و اجرایی استان در ارتباط با جذب و پذیرش طلاب در مدارس علمیه استان اظهار داشت: سال گذشته یک هزار و 800 نفر برای تحصیل در مدارس علمیه استان، در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه ثبت‌نام کردند که پیش‌بینی می‌شود این تعداد امسال به سه هزار نفر افزایش یابد.

وی افزود: با تعامل و همکاری آموزش و پرورش، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، طلاب و روحانیون مبلغ و طرح هجرت اقدامات خوبی در امر ترغیب جوانان و دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه صورت گرفته است که قابل‌تقدیر است.

مسئول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: از جمله کارهایی که برای ترغیب و تشویق جوانان به امر ادامه تحصیل در مدارس علمیه استان صورت گرفته است ورود امامان جمعه به موضوع جذب و پذیرش و حضور مدیران مدارس آموزش و پرورش و همچنین ورود مبلغان روحانی به این امر که این روحانیون به عنوان سخنرانان قبل از خطبه‌های نماز جمعه به این امر می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت امسال مدارس علمیه استان 680 نفر است، گفت: با توجه به توسعه و رشد زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه به برکت سفر مقام معظم رهبری به این استان این ظرفیت افزایش یافت.

حجت‌الاسلام سید محمد افشین فر، مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی هم در این نشست، گفت: افزون بر اطلاع‌رسانی در مورد جذب طلاب در حوزه علمیه، باید خدمات مشاوره‌ای به صورت حضوری و تلفنی هم به متقاضیان تحصیل در مدارس علمیه هم ارائه شود.

حجت‌الاسلام بابا محمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی هم در این نشست، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های ائمه جماعات، هیئت‌های مذهبی، قاریان قرآن، نیروهای فرهنگی و مداحان در راستای جذب کیفی طلاب به مدارس علمیه استان، اظهار داشت: همچنین اگر مدارس علمیه استان هم به صورت ویژه به موضوع شناسایی، جذب و پذیرش جوانان و دانش‌آموزان مستعد ورود کرده و آن‌ها را به سمت ادامه تحصیل در حوزه علمیه هدایت کنند، این اقدام آن‌ها می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha