شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه موضوع جذب و پذیرش طلاب در حوزه‌های علمیه اهمیت زیادی دارد، تاکید کرد: باید در امر جذب و گزینش طلاب دقت کافی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، شامگاه چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی نهادهای فرهنگی و اجرایی در ارتباط با جذب و پذیرش طلاب در مدارس علمیه استان اظهار داشت: جذب و پذیرش حوزه علمیه باید از بین بهترین‌ها و نخبه‌ها صورت بگیرد تا در آینده روحانیونی نخبه و کارآمد داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت غربال‌گری متقاضیان تحصیل پیش از ورود به مدارس علمیه، افزود: طلبگی افزون بر استعداد، عشق و علاقه هم می‌خواهد، بنابراین باید در جذب و پذیرش طلاب دقت کافی انجام شود چون طلبگی سختی‌ها و مشکلاتی دارد که فقط اشخاصی می‌توانند این موارد را تحمل کنند که عشق و علاقه کافی در این زمینه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه در زمینهٔ جذب طلبه باید به ظرفیت مدارس علمیه استان هم توجه شود، گفت: باید حوزه علمیه استان به تناسب ظرفیت مدارس اقدام به جذب طلبه جدید کند تا در آینده به دلیل کاستی‌ها و کمبودها دچار ریزش طلاب نشویم.

وی همچنین بر اهمیت بازگشت طلاب بومی استان از قم و مشهد پس از فراغت از تحصیل تاکید کرد و افزود: طلاب و روحانیان بومی استان باید امر قرآن را اجرا کرده و پس از کسب مهارت‌های لازم  به زادگاه خود بازگشته و به مردم استان خود خدمت کرده و در همین جا به امور تبلیغی و فرهنگی بپردازند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه تربیت نیروهای کارآمد و روحانیان زبده برای تبلیغ و تبیین دین اسلام ناب محمدی نیاز ضروری جامعه امروز است، گفت: هدف از تشکیل حوزه‌های علمیه تربیت انسان‌های کارشناس و دین‌شناس و وارد کردن این اشخاص به بدنه جامعه دینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: حضور مستمر در دوره‌های دانش افزایی و مهارت افزایی از ملزومات روحانیان مبلغ است که افزایش وسعت و کیفیت فعالیت‌های تبلیغی در استان در گرو ارتقای مداوم دانش و مهارت پشتوانه تبلیغی روحانیان است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha