شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام افشین فر

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: یک هزار و ۴۰ مسجد شیعه در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام سید محمد افشین‌فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: از تعداد یک هزار و 40 مسجد شیعی موجود در استان، حدود 200 مسجد در شهرها و مابقی در روستاهای استان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 70 مسجد در شهر بجنورد مرکز استان وجود دارد، افزود:  ساخت 70 مسجد دیگر در مرکز استان ضروری است چرا که برای رسیدن به نقطه مطلوب باید شمار مساجد بجنورد به 180 باب برسد.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی در بخش دیگری با اشاره به برپایی نماز جماعت ظهر و عصر در یک سوم مساجد شهری استان گفت: در حال حاضر 300 مسجد در هشت شهرستان‌ خراسان شمالی امام جماعت دارند که از این تعداد حدود 200 مسجد در مناطق شهری و 100 مسجد روستایی است.

وی همچنین با بیان اینکه نماز جماعت صبح نیز در یک ‌ششم مساجد شهری خراسان شمالی برپا می‌شود، اظهار داشت: باید اقامه نماز جماعت صبح در شمار بیشتری از مساجد انجام شود که البته میزان برپایی نماز جماعت صبح در مساجد استان در سال گذشته به نسبت سال‌های پیش رشد قابل توجهی داشت.

حجت‌الاسلام افشین‌فر با اشاره به اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء نیز در مساجد استان گفت: نماز جماعت مغرب و عشاء نیز اکنون در حدود چهار پنجم مساجد شهری استان برپا می‌شود که حتی در حدود یک پنجم از مساجد استان هم بدون حضور امام جماعت روحانی نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دسترسی آسان مردم به مساجد و برگزاری نمازهای جماعت اهمیت زیادی در ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: وجود مسجد و روحانی امام جماعت می‌تواند نقش زیادی در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha