پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام رحیمیان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با بیان اینکه فعالیت‌های مرکز خدمات متنوع است ولی برخی خدمات باید از اولویت برخوردار باشد، عنوان کرد: توجه به نسل جوان، نخبگان و استعدادهای ویژه، کشف و حمایت از آنها در رأس کارهای مرکز خدمات قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان صبح امروز در سی‌امین همایش مدیران مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به نعمت‌های عام و ویژه خداوند گفت: خدمت به سربازان امام زمان (عج) نعمتی ویژه بوده و با همه نعمت‌ها و اشتغال‌ها متفاوت است.

وی بیان کرد: ما باید خدا را شاکر باشیم که توفیق خدمت به کسانی به ما داده شده است که امید جامعه اسلامی هستند.

عضو هیئت‌ مدیره مرکز خدمات گفت: با مدیریت‌های اخیر در مرکز خدمات، خدمات این مرکز بسیار متنوع و ارزشمند شده است و امروز شجره طلبه‌ای است که میوه‌های فراوانی را برای حوزه‌های علمیه به همراه خود دارد.

وی تصریح کرد: ابتکار، هنر، توانمندی، اخلاص و تلاش‌های شما، نعمت‌های ویژه و سرمایه‌هایی هستند که خداوند در اختیار ما قرار داده است و باید از این امکانات ویژه برای خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با بیان اینکه یکی از ابعاد شخصیتی امام(ره) که تاکنون کمتر مطرح شده است بعد خدمت رسانی ایشان بوده است گفت: امام(ره)، خلاقیت، هوش، توانمندی خدادادی و دلسوزی ویژه‌ای داشتند و بعد خدمت‌رسانی به حوزه‌ها یکی از ابعاد شخصیت ایشان بوده که می‌توان کتاب قطوری از این خدمات تهیه کرد.

وی با اشاره به اینکه گاهی خدمت در یک جایی موجب می‌شود توفیقاتی برای انسان به وجود آید که مانند امام(ره) کاری بزرگ در تاریخ شیعه انجام دهد افزود: اگر با سر زدن ما به یک طلبه جوان موجب می‌شود  مشکلات او حل شود، یک امکان و نعمت بزرگی است که خداوند به ما داده است.

عضو هیئت‌مدیره مرکز خدمات گفت: امکانات محدودی که مرکز خدمات دارد مقدمه‌ای است برای آن امکانات انبوه و فراوان ویژه که خداوند متعال به ما داده است و شکر این نعمت‌ها این است که این نعمت‌ها را به فعلیت برسانیم.

وی با بیان اینکه خدمات مرکز متنوع است ولی برخی خدمات از اولویت برخوردار است عنوان کرد: توجه به نسل جوان، نخبگان و استعدادهای ویژه و کشف و حمایت از آنها در رأس کارهای مرکز خدمات باید باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات امام(ره) خدمت رسانی به استعدادهای ویژه بود گفت: محبت‌ها و شخصیت پروری های

 امام(ره) در حوزه موجب شد که بزرگان بسیاری در حوزه تربیت شوند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای جوانان بسیار ارزشمند است و خط امام(ره) توسط همین نخبگان ادامه پیدا می‌کند ادامه داد: ما نباید از توجه به نخبگان غفلت کنیم و اگر جوانی دارای استعدادی است این استعداد را باید کشف و تقویت کنیم.

عضو هیئت مدیره مرکز خدمات گفت: مرکز خدمات در کنار ارائه خدمت، مرکز تربیت، احساس، رشد استعدادها و عاطفه است و این مسئولیت‌ها را در کنار مسئولیت‌های خدمات داریم.

وی ابراز داشت: اینکه مشکلات طلبه حل شود و آرامش داشته باشد صرفاً خدمت‌رسانی نیست؛ بلکه تربیت کردن است.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با اشاره به آداب خدمت گفت: اگر این آداب رعایت شوند ارزش خدمت را بالا می‌برد و دگر رعایت نشود آن را باطل می‌کند

وی بیان کرد: مهم‌ترین، ارزشمندترین و ویژه‌ترین آداب خدمت، اکرام کسی است که این خدمت را دریافت می‌کند.

عضو هیئت‌مدیره مرکز خدمات با بیان اینکه بیشترین خدمت را در حوزه، انسان‌های با شخصیت انجام داده‌اند نه انسان‌های باسواد گفت: اگر با بی‌توجهی ما طلبه جوانی در هنگام مراجعه به مرکز با تحقیر مواجه شود، سرمایه‌های اصلی که امید فردای جامعه اسلامی هستند را خورد کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ما باید خدمت و اکرام را به‌گونه‌ای تلفیق کنیم که همزمان با دریافت خدمت، هم لذت ببرد وهم درس بگیرد؛ این کاری است که ائمه(ع) و بزرگان ما انجام می‌دادند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان گفت: وقتی طلبه‌ای به مرکز خدمات مراجعه می‌کند درواقع به بیت رهبری مراجعه کرده است و نسبت به رفتار شما توقع دارد و همه باید بدانیم که با عزت خارج شود حتی اگر نتوانستیم کاری را انجام دهیم.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha