جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
باورهای دینی - عبادت - راز و نیاز

حوزه/ نماینده روحانیون طرح هجرت خراسان جنوبی از فعالیت ۹۰ روحانی درطرح هجرت استان خبر داد و گفت: تقویت باورهای دینی مرز نشینان امنیت کشور را تضمین می کند.

حجت الاسلام محمد مهدی درخشی در گفتگو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند، نقش روحانیت را در حفظ کیان انقلاب اسلامی بسیار موثر دانست و گفت: روحانیون می توانند روحیه انقلابی و جهادی را در جامعه گسترش دهند.

وی با بیان اینکه بسیاری از  روحانیون از قم و مشهد و سایر حوزه های علمیه به خراسان جنوبی هجرت کرده اند، افزود: این امر انشان دهنده روحیه جهادی روحانیت است.

مسئول روحانیون طرح هجرت خراسان جنوبی با اشاره به تاثیر موثر تبلیغ چهره به چهره افزود: در حال حاضر 90 روحانی در قالب طرح هجرت در خراسان جنوبی مشغول فعالیت هستند.

وی، بیان احکام، امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغ، جاری کردن خطبه عقد و برگزاری نماز جماعت  را از جمله برنامه های این مبلغان عنوان کرد.

حجت الاسلام درخشی، نقش تبلیغ رسانی در مرزها را بسیار مهم عنوان کرد و تاکید کرد: باید برای حضور و ماندگاری روحانیون در روستاها تلاش کنیم، چرا که تقویت باورهای دینی باعث امنیت کشور می شود.

وی با اشاره به نبود زیرساخت هایی مانند آب شرب در برخی روستاهای خراسان جنوبی، گفت: دولت باید با تامین این کمترین امکانات و زیر ساخت ها، مردم و گروه های هجرت را حمایت کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha