جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسام افروز/ معاون سلام و امور بیمه های مرکز خدمات

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسام افروز با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی سلامت توسط مرکز خدمات گفت: در سال ۹۵ ، ۶۱۹ کارگاه آموزشی در ۸۸۳ ساعت و ۴۳ سرفصل آموزشی برگزار شد که بیش از ۴۴ هزار نفر در سطح کشور آموزش دیدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حسام افروز صبح امروز در سی‌امین همایش مدیران مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ضمن قدردانی از همراهی و همکاری‌های مدیران مرکز خدمات گفت: همراهی و همکاری مدیران استانی مرکز خدمات موجب شد که علاوه بر موفقیت در برنامه‌های مرکز خدمات، صرفه‌جویی خوبی در این مرکز داشته باشیم.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌های توسعه سازمان‌های بزرگ، استراتژی بلندمدت آن سازمان است و ما مفتخریم که امروز در مرکز خدمات یک سند راهبردی عملیاتی داریم.

معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات گفت: تاکنون ساختار و برنامه‌های ما برابر با سند راهبردی پیش رفته و اگر با این رویه حرکت نماییم، به موفقیت‌های بزرگی دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند «مقوله سلامت، بهداشت و درمان جزء اولویت‌های اصلی کشور باید باشد» افزود: در دنیا درمان محوری کنار گذاشته شده و همه به سوی پیشگیری محوری حرکت کرده‌اند و رهبری نیز ابتدا بر سلامت و بهداشت تأکید و سپس به مسئله درمان اشاره کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسام افروز گفت: رویکرد اصلی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در سند راهبردی داشتن شناسنامه سلامت برای طلاب و روحانیون است که از طریق آن برای آموزش و فعالیت‌های دیگر برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به مسئله‌های اصلی در عرصه سلامت تصریح کرد: ضعف دانش و آگاهی مؤثر در عرصه سلامت و عدم توجه به فرهنگ پیشرفت و همچنین ضعف در درمان کامل به‌موقع و کم‌هزینه دو مسئله اصلی مرکز خدمات در بحث سلامت است.

معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات با اشاره به راهبردهای حل مشکلات سلامت گفت: ارتقای دانش و آگاهی مؤثر در عرصه سلامت و لزوم فرهنگ پیشگیری، راهبرد مسئله اول و تسهیل در دسترسی به درمان کامل، به‌موقع و کم‌هزینه، راهبرد مسئله دوم است.

وی با اشاره به برنامه‌های سال 95 مرکز خدمات در بخش سلامت عنوان کرد: آموزش‌های حضوری، همایش‌های بهداشت و سلامت، آموزش‌های غیرحضوری بهداشت و سلامت، سنجش سلامت طلاب جدیدالورود، پایش اساتید، بیمه تأمین اجتماعی، بیمه سلامت، پرونده الکترونیک سلامت، ارائه خدمات مشاوره تلفنی در حیطه سلامت، حمایت از بیماران خاص و همایش فرزندان حوزه در عرصه سلامت، ازجمله برنامه‌های مرکز خدمات در سال 95 بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسام افروز با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی سلامت توسط مرکز خدمات گفت: در سال جاری، 619 کارگاه آموزشی در 883 ساعت و 43 سرفصل آموزشی برگزار شد که 44 هزار نفر در سطح کشور آموزش دیدند.

وی به طرح اعزام طلاب ضایعه نخاعی به مشهد مقدس عنوان کرد: تاکنون سه سفر برای اعزام طلاب ضایعه نخاعی، بیماران صعب‌العلاج و فرزندان معلول طلاب به مشهد مقدس انجام شده است و 101 نفر در همین راستا مشرف به زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) شده‌اند.

معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات گفت: بر اساس سند راهبردی مرکز خدمات برنامه‌های معاونت سلامت و امور بیمه‌ها 54 برنامه در سال 95 بوده است که 200 فعالیت را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: اداره کل بهداشت و سلامت 15 برنامه و 62 فعالیت و اداره کل امور بیمه‌ها 39 برنامه و 138 فعالیت داشته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسام افروز با اشاره برنامه‌های سال 96 مرکز خدمات گفت: تأکید بر اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های سال قبل، افزایش هدفمند جدول تعهدات بیمه تکمیلی، ارائه خدمات هدفمند بیمه تأمین اجتماعی، اجرای طرح حمایت از زوجین نابارور، توسعه کمی و کیفی حمایت از بیماران خاص، اجرایی نمودن ظرفیت‌های ایجادشده و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با دانشگاه‌های علوم پزشکی، بهزیستی و هلال‌احمر، استفاده بهینه از ظرفیت فرزندان حوزه در عرصه سلامت، تکمیل اینترنتی بخش خود اظهاری شناسنامه سلامت توسط جامعه هدف، تلاش در جهت برپایی مشاوره و راهنمایی برای جامعه هدف به منظور دسترسی به بهترین اقدام و مراکز درمانی، گسترش مشاوره تلفنی 3030 در سایر استان‌ها و اجرای هدفمند مستمری، اولویت‌های برنامه‌های مرکز خدمات در بخش سلامت در سال 96 است.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha