جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبری

حوزه/ رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: علم در شرایط کنونی در خدمت شهوتران‌های دنیاست و تا زمانی که دست نیاز علمی خود را به سمت دشمن دراز کنیم نمی‌توانیم به جایی برسیم و به شکر خدا طی دهه‌های اخیر توانسته ایم به دستاوردهای مطلوبی برسیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه شهر قم جایگاه متفاوتی نسبت به دیگر شهرها دارد، اظهار داشت: وجود بارگاه حضرت معصومه(س)، حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید به ارزش شهر قم افزوده است.

وی با تأکید بر اینکه حضرت محمد(ص) نگاه ویژه‌ای نسبت به حضرت فاطمه(س) داشتند، ابراز داشت: پیامبر اسلام(ص) بعد از آغاز رسالت خود هیچ فرزندی به غیر از حضرت فاطمه(س) به دنیا نیاورده‌اند.

رئیس دفتر رهبر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: با بسته شدن درب منزل نیم سوخته حضرت فاطمه(س) در حقیقت درب منزل حضرت علی(ع) را بستند؛ به همین علت در دورانی زندگانی ایشان احادیث کمتری به مردم انتقال داده شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از بیان تعالیم دینی توسط ائمه اطهار(ع) جلوگیری کردند، تصریح کرد: با فعالیت‌های امام صادق(ع) پیشرفت‌های جدیدی در حوزه دین مشاهده شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ضمن ابلاغ سلام رهبر انقلاب اسلامی عنوان کرد: آمارها نشان می‌دهد که خدمات ارزشمندی در طول مدتی کوتاه انجام شده؛ اما قم نیازمند فعالیت‌های گسترده‌تری است.

*کمتر سراغ داریم که رهبر انقلاب 10 روز در یک استان حضور داشته باشند

وی از استقبال گسترده مردم ولایتمدار قم از سفر رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: کمتر سراغ داریم که رهبر انقلاب 10 روز در یک استان حضور داشته باشند؛ اما با توجه به اهمیت شهر قم و احترام به مردم این شهر، ایشان حضور طولانی در قم داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان اینکه یخچال قاضی، مدرسه فیضیه و نقاط مختلف شهر قم خاطرات بسیاری دارد، افزود: زیربنای شهر قم با تشیع ساخته شده است و مردم این شهر بزرگان و یارانی را تربیت کرده‌اند که اکنون همگان به آنها افتخار می‌کنند.

*شهرداری قم از ظرفیت های این شهر استفاده کند

وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه قم با ظرفیت 80 هزار نفر از طلاب و اساتید توانسته هزاران مجتهد را در رشته‌های مختلف تربیت کند، مطرح کرد: شهر قم ظرفیت‌های بسیاری دارد؛ خوب است که شهرداری با نصب تابلوهایی در جلوی منازل خاطرات هر خانه را به نمایش گذارد تا هر فردی که از کوچه‌های قم گذر می‌کند با تاریخ این شهر نیز آشنا شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری از بارگاه حضرت معصومه(س) به عنوان یکی از برجسته‌ترین ظرفیت‌های فرهنگی کشور نام برد و ادامه داد: حضرت معصومه(س) خورشید شهر است اما ستارگان چشمگیر بسیاری در این شهر نیز وجود دارند که برخی نسبت به آنها بی‌توجه هستند؛ هر چند مردم شهر قم در گذشته پذیرای فرزندان فاطمه بوده‌اند.

وی از دهه فجر به عنوان نقطه عطفی در تاریخ کشور ایران نام برد و خاطرنشان کرد: رسانه‌های دشمن به صورت مستمر به دنبال جلوگیری از حضور مردم در صحنه راهپیمایی بودند؛ اما همانطور که رهبر انقلاب اسلامی در سخنان خود اشاره داشتند، میزان افزایش جمعیت در برخی از شهرها 70 درصد بوده است.

*مسئولان باید خدمت کنند

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به فرمایشات اخیر رهبری اشاره کرد و گفت: مسؤولان باید خدمت کنند؛ چراکه مردم گرفتارند و یک مسئول باید بداند که در مقابل لحظه به لحظه عمر خود و ساعاتی که حقوق می‌گیرد مسئول است هر چند مردم قدردان مسئولان تلاشگر نیز هستند.

*با دراز کردن دست به سمت دشمن به جایی نمی رسیم

وی خاطرنشان ساخت: علم در شرایط کنونی در خدمت شهوتران‌های دنیاست و تا زمانی که دست نیاز علمی خود را به سمت دشمن دراز کنیم نمی‌توانیم به جایی برسیم و به شکر خدا طی دهه‌های اخیر توانسته ایم به دستاوردهای مطلوبی برسیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه ایران به عنوان یکی از قدرت‌های علمی برجسته جهان شناخته می‌شود، تصریح کرد: برخی به دنبال این هستند که به مردم القاء کنند نظام اسلامی کاری نکرده است.

*وضعیت کنونی نیروهای نظامی با گذشته قابل مقایسه نیست

وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی نیروهای نظامی با گذشته قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: اگر دشمنان درصدی احتمال پیروزی می‌دادند ما را خورده بودند؛ در حالی که آنها جرات حمله نظامی ندارند و اکنون بدون تصمیم نظام اسلامی هیچ اقدامی در سطح منطقه انجام نمی‌شود.

وی از تلاش‌های شهردار قم در راستای پیشبرد اهداف شهری تقدیر کرد و گفت: امیدواریم دیگر پروژه‌ها نیز با روند مورد نظر دنبال شود تا بتوانیم مشکل اسکان زائران را رفع کرده و زمان ماندگاری آنها را افزایش دهیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha