پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام زمان(ع)

حوزه/ دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد باید محور ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت باشد، زیرا اصل و اساس ولایت، امامت و رهبری شیعه در مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا سلیمانی، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نشست تخصصی معاونین آموزشی و فرهنگی بنیاد مهدی موعود(عج) در مجتمع یاوران مهدی(عج) اظهار داشت: شیعه با انتظار مهدی موعود(عج) زنده است و مرز میان دانشمندان غربی و اسلامی همین نقطه می باشد؛ چراکه دانشمندان غربی همیشه آینده را به صورت تاریک و مخوف معرفی می‌کنند.

وی افزود: اکثر دانشمندان و اندیشمندان علوم گوناگون در کتب متعدد اندیشه‌های نو غرب، معتقدند که بشریت و مردمی با احاطه بر لایه‌های علوم مختلف در حقیقت خود را به هلاکت و نابودی نزدیک و نزدیک تر می‌کنند؛ نمونه بارز آن آلبرت انیشتین است که می‌گوید بشر دارد گور خودش را می‌کند.

وی ادامه داد: اندیشمندان غربی امید به آینده ندارند و اساسا عنصر خوشبینی را نمی توانند در خود زنده و سازنده نگاه دارند؛ ولی در اسلام دقیقا عکس این موضوع، وجود داشته و  تشویق به ترویج خوشبینی برای یاوران و منتظران صاحب الزمان(عج) در آیات و روایات عیان و آشکار است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: مثال مراکز مهدویت مثل ابرهای پراکنده ست، زمانی که متراکم می‌شوند باران زا می‌شوند، در حقیقت مجموع این دو نهاد مهدوی در کنار یکدیگر یک شبکه گسترده واحد در در متن کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی افزود: ایجاد یک شبکه واحد این چنینی در متن کشور سبب نجات نسل نوجوان و جوان از حیله‌ها و دسیسه‌های دشمنان و منافقان شده و با این تفاسیر موجبات لطف الهی هم بیش از پیش بر جامعه سرازیر می‌شود.

وی اظهار داشت: موضوع مهدویت و اساسا موضوع امامت و ولایت، موضوعی ریشه دار و تاریخی ست که پیش از اسلام هم در متن جامعه و بعد از آن در متن قرآن کریم به صورت واضح و روشن بیان شده است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به آیه 145 سوره انبیاء گفت: در این آیه سخن از زبور است؛ در ادبیات عرب (زبور) به نوشته ای گفته می‌شود از حکومت صالحان سخن می‌گوید؛ (و لقد کتبنا فی الزبور) یعنی علاوه بر قرآن مجید در کتب آسمان قبل از قرآن نیز این موضوع تقریر شده است.

وی ادامه داد: حتی اگر در لغت عرب (زبور) را به عنوان کتاب زبور نیز فرض بگیرم معنای مطلب همچنان مصداق این آیه قرآن کریم است که وارثان زمین در نهایت بندگان شایسته خداوند خواهند بود و این بدین معناست که عمق معنای مهدویت پیش تر از اسلام ناب محمدی(ص) به مرسلین و پیامبران ابلاغ شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی اظهار داشت: از عبارت و مفهوم این حقیقت که صالحان وارثان زمین هستند می توان استنباط نمود که موضوع توجه به آخرالزمان و پایان جهان مادی یک امر ریشه دار و با سابقه است، در حقیقت مراد اصحاب مهدی موعود(عج) در آخر الزمان است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: محور ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت باید مسجد باشد؛ زیرا اصل و اساس ولایت، امامت و رهبری شیعه در مسجد است.

انتهای پیام 313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha