شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مرحوم آیت الله فردوسی پور

حوزه/ امام جمعه موقت شهرستان فردوس تبعیت از ولایت فقیه را شرط اصلی انقلابی بودن و انقلابی ماندن دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، به مناسبت دهمین سال ارتحال آیت الله اسماعیل فردوسی پور، یار و همراه بنیانگذار جمهوری اسلامی، مراسمی در محل زادگاهش با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی و حوزوی در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان فردوس برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام کامجو، امام جمعه موقت فردوس با اشاره به اهمیت ولایتمداری و همراهی با رهبری جامعه اسلامی، مرحوم آیت الله فردوسی پور را از همین الگوها دانست که در دوران انقلاب و بعد از پیروزی آن با امام راحل(ره) همراه و همگام بود و با تبعیت از ولایت فقیه، مسیر درست را در پیش گرفت.

وی، تبعیت از ولایت فقیه را شرط اصلی انقلابی بودن و انقلابی ماندن دانست که در شخصیت مرحوم آیت الله فردوسی پور تجلی داشت. 

امام جمعه موقت فردوس با اشاره به ویژگی آن مرحوم در زمینه مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی، پیام تسلیت مقام معظم رهبری را تاییدی بر خصوصیت های مرحوم آیت الله فردوسی پور دانست و اظهار کرد: مردم و به ویژه طلاب و روحانیون می بایست از این مردان انقلابی درس گرفته و در مسیر ولایت پذیری، به نظام اسلامی و دین مبین اسلام خدمت کنند.

گفتنی است، مرحوم آیت الله فردوسی پور از علمای مبارز خراسانی، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با امام خمینی(ره) همراه بود و علاوه بر اینکه در حادثه هفتم تیر به مقام جانبازی رسید، در مسئولیت های مختلفی مانند نمایندگی خبرگان رهبری، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ریاست دیوان عدالت اداری، و ... فعالیت داشت.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha