پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فقه القضا

حوزه/ با توجه به اتمام مهلت یک ماهه ثبت نام ششمین دوره فقه القضا بنا به درخواست متقاضیان و تصمیم شورای آموزشی مرکز آموزش های تخصصی فقه این مدت تا نیمه نخست اسفندماه تمدید شد.

مدیر مرکز آموزش های تخصصی فقه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این خبر اظهارداشت: این تمدید بنا بر درخواست متقاضیان به ویژه داوطبانی که از سایر شهرهای کشور بودند اتفاق افتاد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی محقق فر افزود: مواد آزمون ورودی ششمین دوره فقه القضاء  عبارتند از فقه (ابواب متاجر، اجاره، نکاح، طلاب، قضا، اقرار و حدود، شهادت، قصاص و دیات از کتاب شرح لمعه) و اصول فقه ( کتاب اصول فقه دو جلدی مرحوم مظفر).

وی بیان داشت: داوطلبان لازم است جهت ثبت نام تنها به سامانه اینترنتی مرکز به نشانی www.atfeqh.ir مراجعه نمایند و این تاریخ تا 15 اسفند می باشد و قابل تمدید نخواهد بود. شرایط داوطلبان به صورت کامل در سامانه قابل دسترسی است.

مدیر مرکز آموزش های تخصصی فقه، سرفصل های آموزشی دوره را اینگونه تشریح کرد: "فقه القضاء و فقه الجزاء بر مبنای کتاب مبانی تکمله المنهاج محقق خویی «ره» و فقه المعاملات و سایر متون معتبر فقهی"، " قواعد فقه متناظر با مباحث مورد نیاز دوره"، " حقوق موضوعه (حقوق مدنی، حقوق تجارت، حقوق جزا و آیین دادرسی)"، " مباحث آموزش پژوهش و نگارش علمی (نظری و عملی)" از جمله این سرفصل ها می باشد.

حجت الاسلام محقق فر خاطرنشان کرد: دروس فقه (مکاسب شیخ انصاری «ره» به عنوان مباحث فقه المعاملات) و دروس اصول (رسائل و کفایه) حوزه جزء سرفصل‌های دوره محسوب می‌شوند.

وی افزود: پذیرفته‌شدگان مرکز لازم است مطابق قوانین آموزشی حوزه‌های علمیه و با کیفیت مطلوب این دروس را به انتخاب خود از محضر استادان مجرب سطوح عالی حوزه‌ استفاده نمایند. این مرکز به کمک استادان و مشاوران خود وضعیت علمی آنان را به صورت مستمر ارزیابی نموده، راهنمایی‌های لازم جهت بهبود آموزش را به آنان ارائه می‌نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محقق فر با توجه به حضور داوطلبان در دوره های گذشته شرکت حدود یک هزار و پانصد داوطلب در آزمون ورودی را پیش بینی کرد و گفت: داوطلبان، در این نیز دوره با سه مرحله آزمون ورودی به صورت چهار گزینه ای، آزمون تشریحی علمی و در نهایت مصاحبه علمی و تشخیصی همراه با شرط معدل پذیرش خواهند شد.

وی پیش بینی کرد آزمون نخست علمی  نیمه دوم فروردین 1396   برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محقق فر تاکید کرد: ثبت نام از داوطلبان شرکت در دوره ششم فقه القضا صرفا از طریق پایگاه اطلاع رسانی مرکز  به نشانی www.atfeqh.ir و به صورت کاملا اینترنتی انجام خواهد گرفت.

مدیر مرکز آموزش های تخصصی فقه گفت: داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر روزهای زوج از ساعت 11 الی 14 به دفتر مرکز آموزش های تخصصی فقه، واقع در قم، بلوار امین، کوچه 17، پلاک  20مراجعه و یا با شماره تلفن 32617406-025تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha