پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انتقاد از نژادپرستی و قانون منع ورود مسلمانان در آمریکا

حوزه/ سخنرانان در همایش ۴ روزه نابرابری اقتصادی که توسط واتیکان در کالیفرنیای شمالی برگزار شده بود، منع ورود مهاجران و شهروندان ۷ کشور مسلمان ،توسط دولت جدید آمریکا را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از واشنگتن تایمز، سخنرانان از جمله اسقف‌ها روز جمعه در یک همایش واتیکان در کالیفرنیای شمالی، فرمان اجرایی جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوع ساختن ورود مهاجران و شهروندان 7 کشور مسلمان را محکوم ساخته و در این نشست متعهد به مبارزه با این فرمان اجرایی شدند.
شرکت کنندگان در این همایش چهار روزه نابرابری اقتصادی که در شهر مودستو واقع در ایالت کالیفرنیا برگزار شد متعهد به رویارویی با برخوردهای جدید رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با مسائلی چون مسکن، مهاجرت و کرامت کارگری شدند.
اسقف جوز گومز از لوس آنجلس گفت: رئیس جمهور اوباما نیز عده زیادی از مردم را از آمریکا اخراج کرد اما بی‌رحمی و لحن تند دولت جدید آمریکا ترس و وحشت را در میان مردم ایجاد کرده است.
وی افزود: سیاستمداران دولت جدید در آمریکا با احساسات مردم، زندگی و آینده آنان بازی می‌کنند و این کار درست نیست.
در این همایش نامه‌ای با این عنوان خوانده شد: «مردم مجرم نبوده و هیچ مذهبی تروریستی نیست». در این نامه شرکت کنندگان به کمک به همسایگان نیازمندشان خصوصا آنان که در فقدان خانه، پول و کار به سر می‌برند تاکید شد.
کشیشان و فعالان خواستار عملکرد شجاعانه کلیسا شدند
این گردهمایی با شرکت بیش از 600 کشیش و فعال عدالت اجتماعی همچنین روز جمعه یک جلسه ضدنژادپرستی داشته و در آن سخنرانان مردم و موسسات مذهبی از جمله کلیسای کاتولیک رومی را به برخورد و رویارویی با مسئله نژادپرستی در این کشور سوق دادند.
اسقف شلتون فابرو از کلیسای هوما-تیبدوو، در لوئیزیانا گفت: کلیسا در زمانه‌ای که بایستی شجاعانه فریاد بزند، سخنش را زمزمه کرده است.
اندور کریستیا مرکادو از اتحاد ملی کارگری داخلی نیز از کلیسا خواست فعالیت بیشتری در این زمینه داشته باشد.
وی افزود: کلیسا باید صریح‌تر باشد. شجاع باشید! عملکردهای شجاعانه از خودتان نشان بدهید و در کلیساهای کاتولیک پیشنهاد پناهدگی ارائه کنید!
یکی از اعضای سازمان اصلاح شبکه مهاجرت ملی نیز گفت: هرگز تصور نمی‌کردم کار یک کشور ثروتمندی چون آمریکا به جایی برسد که مردم را دسته دسته جمع کرده و اخراج کنند. آن هم مردم نابغه‌ای که هیچ نوع افکار شیطانی نداشته و به شدت نگران این مسئله هستند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha