شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کانون های مساجد

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از برگزاری همایش گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌ها در این استان، با حضور حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور خبر داد.

هاشم شیرازیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تمام شهرستان‌های استان از دهم تا بیستم اسفند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای دی ماه امسال ستاد بزرگداشت هجدهم اسفند (سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد) در خراسان شمالی فعال شده است، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای برگزاری مراسم باشکوه 18 اسفند، همایش بزرگداشت سالروز تأسیس کانون‌های مساجد در تمام شهرستان‌های استان به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می‌شود.

شیرازیان گفت: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال 1371 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز به کار کرد، به همین مناسبت هرساله به همین مناسبت ویژه برنامه‌های متنوعی در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هر استان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: بر همین اساس همزمان با روز یادشده از فعالان کانون‌های مساجد استان به پاس یک سال تلاش و کوشش بدون چشمداشت در راستای ترویج فعالیت‌های مذهبی فرهنگی تجلیل به عمل می‌آید.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: برای گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های مساجد برنامه‌های مختلفی برای برگزاری در این ایام به همت دبیرخانه کانون‌های مساجد در استان تدارک دیده شده است.

وی، دیدار با آیت الله مهمان نواز عضو مجلس خبرگان رهبری، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، دیدار با استاندار خراسان شمالی، دیدار با خانواده شهدا، گلباران مزار شهدا، برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس کانون‌های مساجد، برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های مساجد و ... از جمله برنامه‌های گرامیداشت این روز در استان است.

شیرازیان با بیان اینکه کانون‌های مساجد به عنوان یک مکان فرهنگی و مذهبی مورد اعتماد خانواده‌ها بوده و می‌بایست این ظرفیت را قدر دانست، خاطرنشان کرد: فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد متناسب با نیاز جوانان موجب جذب بیشتر این قشر به مساجد شده است .
انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha