پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۳۵۰ مبلغ و مبلغه به مناسبت ایام فاطمیه و برگزاری عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به روستاهای استان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: از تعداد ۳۵۰ مبلغ و مبلغه ای که در ایام فاطمیه به روستاهای استان اعزام شدند، ۱۴۰ روحانی مستقر در روستاها بودند که طی این ایام به تبیین مباحث اخلاقی، بیان احکام دینی و عزاداری‌های ویژه این ایام پرداختند.

وی افزود: مبلغان با هدف نشر و تبلیغ معارف اسلامی، برپایی هر چه با شکوه تر مراسم سوگواری ایام فاطمیه و پاسخگویی به سؤالات دینی اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان در سطح روستاهای استان فعالیت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه باید تلاش شود با نشر فرهنگ فاطمی، بانوان و جوانان بیشتری حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند، گفت: تبیین جایگاه والای شخصیت وجودی حضرت زهرا (س) و خدماتی که ایشان به دین خدا و جهان بشریت داشته‌اند از جمله اهداف مبلغان اعزامی است

وی با بیان اینکه مبلغان طی مدت تبلیغ خود با برگزاری گفتمان‌های دینی و برنامه‌های قرآنی به آشنا کردن جامعه با فرهنگ فاطمی پرداختند، افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوعات سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب، تربیت فرزندان، آیین همسر داری با سیره حضرت فاطمه(س) از جمله گفتمان‌های برگزارشده طی این ایام است.

حجت‌الاسلام خادمی، همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی خانواده، برپایی نمایشگاه فرهنگی عفاف و حجاب و عرضه محصولات فرهنگی، برگزاری محفل انس با قرآن، برگزاری کرسی‌های تلاوت و جلسات تفسیر قرآن، اجتماع فاطمیون و برگزاری جلسات توجیهی برای روحانیون و مبلغان اعزامی را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد.

وی با بیان اینکه یکی از امتیازات و فرصت‌های فرهنگ دینی به ویژه در فرهنگ شیعه مناسباتی است که در طول سال شاهد آن هستیم، اظهار داشت: این مناسبات فرصت مغتنمی را در اختیار مجریان فرهنگی دینی برای بهره‌مند ساختن مردم از معارف قرار می‌دهد که در کنار ظرفیت شبکه تبلیغ استان در زمینه اجرای برنامه‌های دینی برای اقشار مردمی بسیار تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه ایام فاطمیه را باید قدر دانست و از این فرصت برای معرفی زوایای زندگی حضرت فاطمه(س) بهره گرفت، خاطرنشان کرد: در هر 2 دهه سعی داریم تا مردم را نسبت به زندگی فاطمی آشنا کنیم، ضمن اینکه زنان و دختران جامعه باید بیشتر از هر کسی دیگر با فرهنگ فاطمی آشنا شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha