شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد گفت: بیشتر افراد جامعه امروزی تحصیل کرده هستند با این شرایط اگر طلاب به سلاح علم مجهز نباشند به یقین پاسخگوی شبهات و سوالات مختلف آنها نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس صبح امروز در دیدار با مدیران، کادر و طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) بافق با  تسلیت به مناسبت ایام شهادت بانوی دو عالم، با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) در پیشگاه خداوند متعال مقام و جایگاه والایی دارند گفت: زبان از گفتن جایگاه و مقام آن بانوی مظلوم عالم قاصر و قلم از بیان آن عاجز است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد  با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) در مقابل انحراف ایستاد، سیلی خورد تا تاریخ راه خود را پیدا کند و پرچمدار ایستادگی در برابر انحراف در دین است.

وی با بیان اینکه آن کس که به زهرای اطهر (س) سیلی زد به پیامبر خدا (ص)، امیرالمومنین (ع) و به ولایت سیلی زده است، عنوان کرد: صدیقه طاهره (س) وصیت کرد تا او را شبانه غسل و کفن کنند و غریبانه به خاک بسپارند تا درس بزرگی به جهانیان بدهد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد ایستادگی بانوی مظلوم دو عالم در مقابل انحراف در دین را ناشی از بینش وسیع سیاسی آن حضرت دانست و ادامه داد: صدیقه کبری (س) به درستی فهمیدند که آن ها می خواهند ولایت را خانه نشین و اسلام ناب را محو کنند، از این رو ایستاد و به شهادت رسید تا ولایت و امامت لطمه نبیند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای زنان عالم در تمام قرون هستند گفت: همه ابعاد یک زن و یک انسان شایسته و مورد عنایت خاص خداوندی، در وجود حضرت فاطمه (س) جلوه کرده و وی بهترین الگو برای داشتن زندگی سالم و عاری از گناه است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان به اینکه درس خواندن ، نخستین لازمه طلبگی است و طلاب اگر خوب گوش بدهند و خوب درس بخوانند به درجات عالی خواهند رسید افزود: نخستین چیزی که در دین اسلام به آن توجه جدی شده، قلم است، قلم و کتاب در دین اسلام از اعتبار بالایی برخوردارند پس توجهتان را به علم آموزی و درس خواندن معطوف کنید.

مدیر حوزه علمیه استان یزد علم را شاکله اسلام دانست و گفت: افراد باید در حوزه های مختلف این علم را یاد گرفته و به دیگران نیز یاد بدهند که در این بین نقش طلاب بسیار مهم و تاثیر گذار است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با بیان اینکه شرایط جامعه با گذشته بسیار متفاوت شده است زیرا بیشتر افراد جامعه امروزی تحصیل کرده هستند افزود: با این شرایط اگر طلاب به سلاح علم مجهز نباشند به یقین پاسخگوی شبهات و سؤالات مختلف نخواهند بود که این مسئله ضربه سنگینی به اسلام وارد می آورد، پس لازم است نسبت به درس و کسب علم اهتمام بیشتری داشته باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نگاه به نامحرم تنها نگاه مستقیم به نامحرم نیست، تصریح کرد: تصاویری که در تلفن های همراه، رایانه و ... در حال دست به دست شدن است،  باعث دوری از خداوند متعال شده و  از موارد نگاه به نامحرم است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با بیان حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص قساوت قلب و اثر آن بر انسان، گفت: امام صادق علیه‌السلام فرمودند: « صاحِبُ النِّیَّةِ الصَّادِقَةِ صاحِبُ الْقَلْبِ السَّلیمِ / کسى که نیت صادقى دارد، صاحب قلب سلیم است». خیلی باید دقت کرد و جداً از آلودگی قلب ترسید که قلب آلوده، خالی از صداقت در نیّت است و عمل خالی از صداقت در نیّت، در نزد حق تعالی کم ارزش یا فاقد ارزش می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس ادامه داد: انسان چون عملش بی‌ارزش باشد، نجاتش بسیار مشکل است و خانه قلب اگر بخواهد تجلی گاه نیّت صادقانه گردد ، باید از تمام گناهان پاک شود زیرا قلب آلوده به گناه، قدرت بر نیّت صادقانه ندارد.

وی با اشاره به اینکه انسان از ابتدا قساوت قلب ندارد و با دور شدن از معنویات و در دنیا فرو رفتن و به گناه آلوده شدن، قساوت قلب و زنگار دل نیز شروع می شود اذعان داشت: پس شما طلاب که در ابتدای راه طلبگی هستید یاد و اذکار خدا را زیاد بیان کنید تا از قساوت قلب و دوری از پروردگار در امان بمانید.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha