شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سرکار خانم علاسوند

حوزه/ دبیر علمی همایش ملی جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی(ره) از برگزاری این همایش در پنجم اسفندماه سال جاری و دریافت ۸۱ مقاله از سوی طلاب برادر و خواهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، سرکار خانم علاسوند امروز در نشستی خبری با أصحاب رسانه استان قم با موضوع «همایش ملی جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی(ره)» اظهار داشت: مرکز تحقیقات زن و خانواده در سال جاری بحث برگزاری این همایش را در دستور کار خود قرار داد که پس از تصمیم گیری درباره اجرای اصل همایش، برگزاری جلسات با اعضای شورای علمی همایش نیز آغاز شد.

وی ابراز داشت: در این شورا که افراد صاحب نظر عضویت دارند، مقرر شد که جایگاه و شخصیت علامه طباطبایی(ره) در حوزه اندیشه اسلامی و توجه ایشان به مباحث زنان به عنوان اولین متفکر شیعی مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم از آن به عنوان دانش اسلامی مطالعات زنان استفاده نماییم.

دبیر علمی همایش ملی جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی(ره) خاطرنشان ساخت: برای این همایش، محورهای شش گانه ای در نظر گرفته شد که در ذیل هرکدام از این محورها نیز ریزموضوعاتی وجود داشته است.

علاسوند تصریح کرد: در این همایش سه حرکت عمده برای دستیابی به دیدگاه جامع مطالعات زنان و خانواده انجام شد که اعلام فراخوان مقاله یکی از این حرکات بوده است.

وی بیان داشت: پس از اعلام فراخوان، 81 مقاله از استان های گوناگون به دبیرخانه همایش ارسال شده و مورد داوری قرار گرفته است.

دبیر علمی همایش ملی جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی(ره) اظهار داشت: حرکت دوم، سفارش مقالات به 30 صاحب نظر در این عرصه بوده که قریب به 11 مقاله به دبیرخانه رسیده و پس از همایش، مشروح آن به چاپ خواهد رسید.

علاسوند افزود: همچنین چکیده ای از این مقالات در پنل های تخصصی همایش از سوی مؤلفان ارائه خواهد شد.

وی ابراز داشت: حرکت سوم در این همایش، انجام مصاحبه با افراد شاخص بوده تا بتوانیم از دیدگاه این بزرگان در عرصه زنان و خانواده نیز بهره ببریم؛ البته در بخشی از این مصاحبه ها هم نظرات علامه طباطبایی(ره) مورد مناقشه و مداقه قرار گرفته است.

دبیر علمی همایش ملی جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی(ره) خاطرنشان ساخت: فراخوان مقالات این همایش از مهرماه سال جاری، آغاز و تا پانزدهم بهمن ماه ادامه داشته است.

علاسوند تصریح کرد: این همایش، پنجم اسفندماه سال جاری در دو نوبت صبح و عصر به همراه پنل های تخصصی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: در برگزاری این همایش، «مرکز مطالعات زنان دانشگاه تهران»، «دانشگاه علامه طباطبایی(ره)» و «دانشگاه الزهرا(س)» نیز با ما تعامل و همکاری داشته اند.

دبیر علمی همایش ملی جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی(ره) اظهار داشت: هم بانوان طلبه و هم برادران طلبه در این همایش مشارکت داشته و اساتید و اعضای هیئات علمی نیز حضور مناسبی داشته اند.

علاسوند در پایان ابراز داشت: تبیین الگوی اصلی زندگی یک زن مسلمان و تولید دانش از وظایف مرکز مطالعات زن و خانواده بوده که این همایش ها نیز در راستای دستیابی به این هدف می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha