جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مباحثه طلبگی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ماکو گفت: در آینده ای نزدیک، سطح ۲ حوزه در مدرسه امام خمینی(ره) ماکو ایجاد می شود.

حجت الاسلام غلامحسین صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با بیان اینکه حوزه علمیه امام خمینی(ره) ماکو در سال 63 توسط هیئت امنایی متشکل از علما و معتمدین تاسیس شد، اظهار داشت: هم اینک در این مدرسه فعالیت تحصیلی تنها در سطح یک برقرار است.

وی افزود: امید است که با حل چند مشکل زیرساختی در آینده نزدیک، سطح 2 حوزوی نیز در این مدرسه ایجاد شود و در این باره هم اکنون 70 نفر از طلاب در سطح یک یعنی پایه یک تا شش در حال تحصیل هستند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه براساس استاندارد آموزشی باید شش نفر استاد تدریس در این مدرسه وجود داشته باشد، تصریح کرد: در این باره به سبب ارتقاء و مهاجرت استادان به عنوان استاد در سایر حوزه ها و هیئت علمی در دانشگاه در نیم سال جاری، کمبود موجود را معاونان که حکم تدریس را دارند، جبران می کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ه) ماکو با اشاره به اینکه در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ماکو استادسرا به تعداد شش واحد در دو طبقه به مساحت 400 متر با زیربنای 800 متر مربع وجود دارد، بیان داشت: با توجه به مشکل بالا بودن نرخ اجاره مسکن در منطقه آزاد ماکو، یکی از نیازهای اساسی حوزه بوده که با پیگیری های چند ساله امام جمعه و مدیریت حوزه علمیه استان، در حال تکمیل و نزدیک بهره برداری است.

وی به امکانات این مدرسه اشاره کرد و افزود: در این رابطه آشپزخانه حوزه با امکانات معمولی بوده و اتاق پژوهش در محیطی حدود 20 متر مربع با پنج دستگاه رایانه و کتابخانه نیز به مساحت تقریبی 200 متر با 15 هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف وجود دارد.

حجت الاسلام صادقی اذعان داشت: هم اکنون فضای اداری و آموزشی مستقل از ساختمان خوابگاه با حدود 300 متر مربع با 10 اتاق برای کلاس درس و دفتر اداری به مساحت پنج هزار متر مربع و زیربنای دو هزار و 500 متر مربع در دو طبقه و 16 اتاق خواب وجود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha