پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام شامی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه گفت: هم اکنون یادگیری زبان هایی مانند عربی و انگلیسی در این حوزه علمیه رایج بوده و طلاب موظف به یادگیری آن هستند.

حجت الاسلام حسن شامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اینکه مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه از دو سال پیش توسط حجت الاسلام و المسلمین قریشی، امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی راه اندازی شد، اظهار داشت: در این مدرسه از پایه اول پذیرش وجود داشته و امسال نیز پایه دوم ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون 70  طلبه در این حوزه که براساس نظام جدید تدریس می شود، تحصیل کرده و هر سال نیز 50 نفر به آنان اضافه می شود.

 مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه با اشاره به اینکه این مدرسه در بیش از 11 هزار متر مربع تاسیس شده است، افزود: هم اکنون هفت نفر استاد و پنج نفر کادر در  این مدرسه  مشغول تربیت طلاب  هستند.

حجت الاسلام  شامی ادامه داد: از سال بعد نیز سه پایه تحصیلی در این مدرسه ایجاد شده و دو استاد تدریس به حوزه علمیه افزوده می شود.

وی از آموزش زبان های خارجی در این مدرسه خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون یادگیری زبان هایی مانند عربی و انگلیسی در این حوزه علمیه آغاز و طلاب موظف به یادگیری آن هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه با اشاره به اینکه دوره های پژوهشی در این مدرسه  تشکیل می شود، تصریح کرد: در این رابطه خوشبختانه 97 درصد طلبه ها مقاله های تحقیقاتی نوشته و در جشنواره محمد بن خلیلان و علامه حلی شرکت کرده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha