پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری

حوزه / با توجه به ارتباط نزدیک روحانیت با مردم در سطح جامعه و اهمیت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی می توان از ظرفیت روحانیون در این امر استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، امروز در نشستی با سیدعلی هاشمی، مدیر کل امور کتابخانه های استان بوشهر، گفت: با توجه به ارتباط نزدیک روحانیت با مردم در سطح جامعه و اهمیت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی می توان از ظرفیت روحانیون در این امر استفاده کرد.

وی همچنین پیشنهاد احداث کتابخانه عمومی در حوزه علمیه و با قابلیت امکان استفاده عموم مردم را مطرح کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت امور کتابخانه ها در سطح کشور می توان این کار را با مشارکت امور کتابخانه ها انجام داد و کتب آن توسط اداره کتابخانه ها تامین شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بر برگزاری نشست های کتابخوانی با استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون تاکید کرد و گفت: در جلسات و طرح هایی که امور کتابخانه های استان برگزار می کند می توان از ظرفیت طلاب و روحانیون نیز استفاده کرد.

سید علی هاشمی نیز در این جلسه تعداد کتابخانه های استان را 63 کتابخانه اعلام کرد و گفت: از این تعداد 40 کتابخانه در شهرها و مابقی آن در روستاها است؛ همچنین تعداد 112 کتابدار مدیریت این کتابخانه ها بر عهده دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر یکی از برنامه های خود را برگزاری نشست های کتابخوانی عنوان کرد و اظهار داشت: این نشست با موضوعاتی همچون اقتصاد مقاومتی، نهج البلاغه و نقد و بررسی برخی کتاب ها برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تعداد 900 هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان و وجود دارد افزود: با توجه به جمعیت یک میلیونی استان بوشهر تعداد 4 میلیون کتاب می بایستی در کتابخانه ها موجود باشد.

هاشمی همچنین پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه ای بین حوزه علمیه و امور کتابخانه ها برای برگزاری نشست های کتابخوانی مشترک مطرح کرد.

برپایه این گزارش، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر پس از این نشست، از دو کتابخانه عمومی بوشهر بازدید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha