جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش امام موسی صدر

حوزه / پنجمین همایش سالانه ​کانون گفت‌و‌گو مؤسسات امام موسی صدر با عنوان «گفت و گو و دیگری»، پنجم اسفندماه، در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، کانون گفت‌و‌گوی مؤسسات امام موسی صدر در آستانه دوازدهمین سال فعالیت خود و با اتکا به میراث فرهنگی سرشار ملی و مذهبی، و با احترام به دستاوردهای دیگران و برای کاستن از آلام انسان‌ها، پنجمین همایش سالانه خود را با عنوان «گفت و گو و دیگری» برگزار می‌کند.

این گزارش می افزاید: رابطه و نسبت من (ما) با دیگری (دیگران) در جهان امروز، به امری پر اهمیت و زیربنایی تبدیل شده و در این پیوند، «گفت‌وگو» یکی از مفاهیمی است که در دهه‌های اخیر اهمیتی ویژه یافته و متفکران دربارۀ چرایی و چگونگی و ضرورت آن نظریه‌ها پرداخته‌اند و دُر‌ها سفته‌اند. کانون گفت‌و‌گو نیز بنا بر وظیفه خود و با الهام از سیرۀ امام موسی صدر به این موضوع اهتمام ورزیده است؛ چراکه آماده سازی بستر گفت و گو و پايدار کردن آن در فرهنگ عمومی، تنها با بحث های نظری و استدلال های علمی، يا توصيه و اندرز تحقق نمی يابد، بلکه با تمرين گفت و گوی درست و استمرار در رعايت آيين و لوازم و شرايط آن در کنار شناخت مفهوم گفت و گو ميسر خواهد شد. تمرين و ممارست بر گفت و گو در قالب کارگاه های مختلف هدف اصلی و اساسی کاون گفت‌و‌گو، در کنار همایش‌های سالانه است.

این همایش به مناسبت سالروز حضور امام موسی صدر در کلیسای کبوشیین بیروت و القای خطبۀ موعظۀ آغاز روزه برگزار می‌شود و مناسبتی است درخور، تا بتوانیم خویشتن را به تامل در مفهوم گفت‌و‌گو فراخوانیم و برای نیل به سلوک گفت‌و‌گویی گامی برداریم. چراکه مطالعه و بررسی سیرۀ امام موسی صدر و اعتقاد و اهتمام او به همزیستی و مدارا، نشان‌گر این است که گفت‌وگو تنها استراتژی و ابزاری در دستان وی نیست، بلکه مشی و منش درونی و اعتقاد اوست و این مشی و منش گرچه بروز و ظهورهای بسیاری داشته است.

مهمان‌های کلیدی این همایش آقایان دکتر محسن رنانی، دکتر رسول رسولی پور و دکتر محمد مهدی مجاهدی خواهند بود که در میزگردی تخصصی به تبادل نظر خواهند پرداخت. در این برنامه کانون گفت‌و‌گوی موسسات امام موسی صدر نیز معرفی و نمونه ای از تمرین‌های بازآفرینی مهارت‌های گفت‌و‌گو اجرا خواهد شد.​

لازه به ذکر است:  این همایش روز پنجشنبه، 5 اسفندماه سال جاری  از ساعت 8:30 تا 13:00 در تالار ایوان شمس (بزرگراه جلال‌آل‌احمد، ابتدای بزرگراه کردستان) برگزار ​می شود.

​شایان ذکر است: چهارمین گردهمایی سالانه کانون گفت وگوی مؤسسات امام موسی صدر، سال گذشته و با موضوع شادی و رضایت مندی، برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha