پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کارگاه تلبس طلاب کاشان

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان ، با تاکید برتقویت بنیه های علمی و دینی طلاب گفت : توجه به قرآن و احادیث، طلاب را در پیمودن مسیر طلبگی یاری می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه» از کاشان، حجت الاسلام امیرحسین فرجی در سومین کارگاه تلبس طلاب مدارس علمیه منطقه کاشان با اشاره به ضرورت های معمم شدن طلاب  اشاره کرد و گفت : طلبه ای که می خواهد با اشراف کامل معمم شود باید ضمن داشتن اطلاعات کافی پیرامون مسائل دینی ، دانش افزایی داشته باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان، استفاده از آیات قرآن، احادیث و سیره ائمه اطهار(ع) را بهترین عامل موفقیت طلاب دانست و افزود : با توجه به اینکه سیره ائمه اطهار(ع) درسبک زندگی  طلاب و روحانیون بسیار موثر می باشد، لذا طلاب جدید باید دراین زمینه نسبت به انتقال این سیره به مردم قوی تر وارد شوند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب حوزه های علمیه با استفاده از منابع دینی باید مراحل تخصصی را طی کنند، گفت : طلابی موفق هستند که با  دیدن نیاز سنجی  مردم ، بتوانند در زمینه های تخصص های علمی و معنوی رشد کنند.

حجت الاسلام فرجی، عدم عقلانیت را بزرگترین آسیب جامعه دانست وخاطرنشان کرد: با توجه به اینکه  بعضی از مردم درفضای  عقلانیت  قدم برنمی دارند ، طلاب حوزه های علمیه باید دربین خودشان این آسیب را تقویت و برطرف کنند تا بتوانند معارف دینی و قرآنی را به مردم منتقل کنند.

وی به فرهنگ بالای دینی مردم شهرستان کاشان، گفت: طلاب باید بدانند مردم کاشان با علما و بزرگان ارتباط بسیار خوبی داشته و دارند، لذا خود را با فرهنگ، معارف و مطالعات دینی و شیعی این شهرستان هماهنگ کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha