چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار اتاق بازرگانی با آیت الله نوری همدانی

حوزه/مراجع عظام تقلید همیشه پشتوانه ای بسیار نیک برای حرکت ها و فعالیت های اقتصادی بوده اند و همیشه به زوایای ظریف این بخش به خوبی توجه داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، غلامرضا شافعی رئیس اتاق بازرگانی در  دیدار فعالان اقتصادی بخش خصوصی با مراجع عظام تقلید با ذکر این مطلب که امروز در قم، یک واقعه میمون اقتصادی به وقوع پیوست گفت: سه اتاق بازرگانی، اصناف و اتاق تعاون در اولین سفر منطقه ‏ای بنای یک ائتلاف سه گانه در بخش‏های غیردولتی را در شهر عش آل محمد گذاشتند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با ذکر این مطلب که قم مبنای همه حرکت‏های تاریخی ما بوده است، گفت: به همین جهت قم را انتخاب کردیم که این کار تاریخی را از قم آغاز کنیم و مراجع عظام را در جریان این حرکت قراردهیم؛‌مراجع عظام تقلید همیشه پشتوانه ای بسیار نیک برای حرکت ها و فعالیتهای اقتصادی بوده اند و همیشه به زوایای ظریف این بخش به خوبی توجه داشته اند.

وی گفت: سه نهاد غیر سیاسی و نهادهایی وظیفه آنها مشاوره منصفانه و مشفقانه به حاکمیت کشور است و در هیچ جناح و گروه سیاسی حضور نداشته اند و نخواهد داشت به عنوان یک وظیفه اصلی به عهده دارند که نظرات کارشناسی خود را به قوای حاکمیتی ارایه دهند.

شافعی اظهارکرد: نگاه عمیق و کارشناسی رهبر معظم انقلاب به مسایل اقتصادی که شاهد آن بوده ایم اگر با توجه کافی به مرحله می رسید و برسد کار جدیدی برای ارایه نداشته و نخواهیم داشت.

وی گفت: متاسفانه این رهنمودهای کارشناسی و حکیمانه علی رغم مقبولیتی که وجود دارد به دلیل عدم پیگیری علمی وپیگیری و اتخاذ روش های گوناگون و غیر متحد در صحنه عمل به حوزه عملیات نرسید ه است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی از معدود فرمان های حکومتی بوده که حضرت آقا بیان کرده اند و تمام قوای حاکمیتی این مساله را نیز قبول دارند، ولی در روش های آن اختلاف وجود دارد که به عنوان بخش خصوصی به دنبال آن هستیم که مجموعه روش هایی که در بخش تعاونی خصوصی و اصناف است در بحث درون گروهی به عنوان یک نظر واحد به قوای حاکمیتی و دولت ارایه دهیم.

شافعی اظهارکرد: مسلم است که موضوع اقتصاد مقاومتی اگر در گذشته مورد توجه قرار می گرفت چنانکه رهبری معظم این بحث را بیش از 4 سال پیش مطرح کردند، مشکلات خود را رفع می کردیم و لطمات کمتری را دریافت می کردیم.

وی گفت: امیدواریم با رهنمودهای علمای عظام و تاثیرگذاری آن روی مردم بتوانیم این بحث را در کشور نهادینه کنیم، زیرا دولت چنین ظرفیت تجمیع سازی را ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: یکی از مسایلی که رهبر انقلاب مطرح کردند،اگر به آن توجه شود بسیاری از مشکلات کشور حل می شود، مساله اصلاح الگوی مصرف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha