جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد شفیعی سروستانی

حوزه/ غرب تلاش می کند تا تمام مسلمانان و مخصوصا شیعیان ( به گمان خودشان زامبی‌ها ) را از بین ببرند، آنها برای نابود کردن اشخاصی که آنان را زامبی معرفی می‌کنند تنها و تنها از سلاح گرم اتمی و موشک استفاده نمی‌کنند؛ بیوتروریسم، سلاح آنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اسماعیل شفیعی سروستانی در یکصدو دهمین و آخرین نشست علمی مهدوی در سال 1395 با عنوان « پادشاهی آل‌ محمّد(ص) بر زمین‌ها و آسمان‌ها»، در سالن سوره سازمان تبلیغات اسلامی، در تهران اظهارداشت: بر اساس روایات اهل سنّت و کتب شیعی می توان اثبات کرد که حکومت امام مسلمانان در مشارق و مغارب زمین گسترده می‌شود.

وی افزود: در منابع اهل سنّت، در «صحيح» مسلم از رسول خدا(ص) نقل شده است که فرمودند: «إن الله زوى لي الأرض. فرأيت مشارقها ومغاربها. وإن أمتي سيبلغ ملكها ما زوى لي منها؛ خداوند، مشرق‌ها و مغرب‌هاي زمين را در اختيار من گذاشته است و به زودي ملک امّت من، به همان وسعت خواهد رسيد.» و در منابع شیعی نیز شيخ مفيد(ره) در «ارشاد»، اين حديث را آورده است: «هيچ يک از اهالي اديان باقي نمي‌ماند؛ مگر اينکه اسلام مي‌آورند و به ايمان اعتراف مي‌نمايند. آيا نشنيده‌اي سخن خداي تعالي را که «وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً وَ إِلَيْهِ يُرْجَعُون‏؛ در حالي‌که هر که در آسمان‌ها و زمين است، خواه ناخواه سر به فرمان او نهاده است و به سوي او بازگردانيده مي‌شود.»

این محقق و مهدوی پژوه ادامه داد: حکومت وعده داده شده خداوند شامل حال تمامی موجودات مادّی و مجرّد در تمامی عوالم آشکار و نهان می‌شود، بطوریکه ملزوماتی برای  تشکیل حکومت مهدوی و هستی‌شمول معرفی می کند.

وی بیان داشت: « رفع همه موانع، دفع همه اشرار و حذف همه صورت‌های فرهنگی و تمدّنی ظالمانه از زمین وآسمانها»، «سریان و غلبه کمّی و کیفی این اندیشه در همه ساحات وجودی مادّی و معنوی موجودات ساکن عالم امکان»، « گسترش همه احکام، قوانین و هنجارهای وحیانی(متکی بر عدالت مهدوی) میان جمیع ساکنان زمین و ساکنان سایر آسمانها »، « شکوفایی حوزه فرهنگی و تمدنی مهدوی متکی به تفکر ولایی شیعی»، « تاسیس حکومت واحد جهانی، و بسط سلطنت و مدیریت اهل بیت (ع) در میان ساکنان همه عوالم»، « بقا و دوام این حوزه فرهنگی و تمدّنی و سلطنت امامت مستضعفین تا برپایی قیامت کبرا» از جمله این ملزومات می باشد.

این محقّق حوزه مهدویت در بخش دیگری از سخنانش به گوشه‌ای از عظمت آسمان‌ها و زمین اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۷۰ میلیارد کهکشان در جهان قابل مشاهده ما وجود دارد، که در فضا و جهات مختلف از ما واقع شده است. و به این ترتیب، اگر تعداد ستاره ها ی کهکشان ما را در تعداد کهکشان های قابل رویت جهان ضرب کنیم، به عدد ۲۴^۱۰ ستاره می رسیم.

 شفیعی سروستانی افزود: هر سال نوری برابر 9640 میلیارد کیلومتر است و دانشمندان سیاهچاله ای را در کهکشان ما کشف کرده اند که 27000سال نوری از زمین فاصله دارد یعنی این سیاهچاله تا زمین 26028000000000000کیلومتر فاصله دارد.

وی اظهارداشت: بسیار دور از ذهن و خودخواهانه دانستند که کسی گمان کند تمامی آسمان‌ها و زمین با این وسعت خلق شده اند تا تنها موجودات آن، انسان‌ها باشند. این در حالی است که دانشمندان نجوم اعلام کرده اند تا به حال 27 سیاره در افق دید ما یافت شده است که قابل سکونت هستند.

عوالم موجود در جهان از منظر روایات

این محقق و پژوهشگر حوزه و دانشگاه ادامه داد:  رازى در كتابش بنام مفاتيح الغيب آورده است؛ رسول خدا(ص) فرمودند: شبى كه مرا بآسمان بردند در آسمان هفتم ميدان ها ديدم مانند ميدان‌هاى شما در زمين، و ديدم فوجی از فرشته در پروازند و در برابر هم ايستى ندارند، به جبرئيل گفتم اينان كيانند؟ گفت: نميدانم، گفتم: از كجا آمده‏اند؟ گفت: ندانم، گفتم: كجا ميروند؟ گفت: ندانم، گفتم: از آنها بپرس، گفت: نميتوانم، ولى اى دوست خدا تو از آنها بپرس. فرمودند: به يكى از آنها برخوردم و گفتم: نامت چيست؟ گفت: كيكائيل گفتم از كجا آمدى؟ گفت: نمي دانم، گفتم: كجا مي روى؟ گفت: نمي دانم، گفتم: چند راه طى كردى؟ گفت: نمي دانم جز اينكه اى دوست خدا مي دانم خدا در هر هزار سال يك ستاره می آفريند، و من در سير خود شش هزارش را ديدم كه خدا آفريد.(مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، بحار الأنوار (ط - بيروت) - بيروت، چاپ: دوم، 1403 ق. ج‏54، ص338.)

 شفیعی سروستانی افزود: امير المؤمنين(ع) فرمودند؛ اين ستاره‏ها كه در آسمانند، شهرهائى هستند مانند شهرهایى كه در زمينند و هر كدام با ستونى از نور به هم وابسته‏اند كه درازی اش در آسمان مسافت 250 سال است. (قمى، على بن ابراهيم، تفسير القمي - قم، چاپ: سوم، 1404ق. ج‏2 ؛ ص218- 219.)

وی بیان داشت: در بصائر بسند خود از امام ششم كه روايت را به امام حسن(ع) رسانيده روايت كرده كه فرمودند: راستى براى خدا دو شهر است يكى در مشرق و ديگرى در مغرب، بر آنها دو بارو است از آهن و در هر شهرى هزار هزار در يك لنگه است از طلا، و در آن هفتاد هزار هزار زبان جدا جدا است، و من همه آن زبان‌ها را ميدانم و آنچه را در آن دو شهر است، و در ميان آنها است، و حجتى براى آنها نيست جز من و برادرم حسين عليهما السّلام‏. (صفار، محمد بن حسن، بصائر الدرجات في فضائل آل محمّد صلّى الله عليهم - ايران ؛ قم، چاپ: دوم، 1404 ق. ج‏1 ؛ ص339)

ساکنان منتظر در آسمان‌ها و زمین‌ها

سردبیر ماهنامه موعود در ادامه با استفاده از روایات، وجود ساکنانی در  دیگر عوالم را ثابت کرد و همچنین ثابت نمود که در این سرزمین‌ها و در میان این موجودات، حجّت حق، اهل بیت نبوّت، علیهم السلام، هستند و برخی ازآنها منتظران حقیقی حضرت صاحب الامر(عج) و آماده به خدمت در هنگام ظهور ایشانند.

شفیعی سروستانی تصریح کرد: این تصوّر غلطی است که گمان کنیم موجودات دیگر آسمان‌ها الزاما شبیه به انسان و دارای نیازمندی‌هایی شبیه به او هستند، خداوند قادر به آفرینش موجوداتی است که برای ما قابل تصوّر نیست و می‌تواند موجوداتی بیافریند که نر و مادّه نداشته باشند، مرئی نباشند، نیاز به اکسیژن برای ادامه حیات نداشته باشند و...، بنابراین باید افق دید خود را منطبق با روایات که بیان کننده‌ی آفرینش خداوند است، گسترش دهیم و ایمان بیاوریم که زمین و آسمان‌ها خالی از سکنه نیست.

وی به برخی از روایات مرتبط با این موضوع اشاره کرد و افزود: رسول خدا(ص) فرمودند: «در اين مغرب، سرزميني سپيد به طول مسير چهل سال خورشيد است و در آن، آفريده‌هايي از خلق خدا هستند که خدا را حتّي در يک چشم به هم زدن نيز معصیت نکرده‌اند.» گفتند: پس موضع شيطان نسبت به آنها چگونه است؟ فرمودند: «آنها نمي‌دانند که شيطان خلق شده يا نه» گفتند: آيا آنها از نسل آدمند؟ فرمودند: «آنها نمي‌دانند که آيا آدم خلق شده يا نه» («المنتظم في التاريخ»، ابوالفرج عبدالرّحمن ‌بن عليّ ‌بن الجوزي، بخش اوّل، باب ذکر البلاد.)

این محقق و پژوهشگر علوم اسلامی بیان داشت: در تفسير على بن ابراهيم به سندش از ابن عباس در تفسير قول خدا (رب العالمين) گفته است: «به راستى خدای عزّ و جلّ سيصد و ده و چند جهان پشت قاف آفريده و پشت هفت دريا كه هرگز يك چشم به هم زدن نافرمانى خدا نكرده‏ اند، و آدم و فرزندانش را نشناخته ‏اند، جهان هر كدامشان از سيصد و سيزده برابرجهان آدم است و آنچه فرزند آورده، و اين است قول او «جز اينكه بخواهد خدا پروردگار عالميان.» (قمى، على بن ابراهيم، تفسير القمي - قم، چاپ: سوم، 1404ق. ج‏2 ؛ ص409)

 شفیعی سروستانی در ادامه به نظریات دانشمندان علم نجوم اشاره کرد و افزود: دکتر کارل سگان مي‌گويد: اگر تنها ما باشيم، در اين صورت، اين نوعي هدر دادن عظيم مکان به نظر مي‌رسد، اين دانشمند در مورد کهکشان ما معتقد است؛ در کهکشان راه شيری ما، از کلّ دو هزار سيّاره، تنها يکي دارای اکسيژن و آسمان و جاذبه‌ای مشابه زمين ما مي‌باشد و مفهوم آن اين است که حدّاقل سه هزار تمدّن، که برخي از آنها از سطح هوشي بالاتری نسبت به تمدّن زمينی ما برخوردارند، وجود دارد. حال شما اين نسبت را با تمامي هستی و ميليارد‌ها کهکشان آن در نظر بگيريد و ببينيد چند تمدّن در کلّ هستی امکان وجود دارد؟ (منبع:  موضوعي با عنوان «الحکيم البابلي»، منتشر شده در سایت «الحوار المتمدّن»، شماره 3148، به آدرس:

http://www.alhewar.org/debat/show.art.asp?aid=231298)

زامبی‌ها، شیعیان به‌زعم هالیوود

این محقّق حوزه غرب‌شناسی در بخش، دیگری از سخنانش به زامبی‌های مطرح در سینمای هالیوود اشاره کرد و اظهارداشت: غرب و هالیوود شیعیان و سرزمین شیعیان را همان « زامبی‌لند » معرفی می کنند، حرکات جدید آمریکا در این بازه زمانی  ناشی از همین تفکّر است که می‌خواهند زامبی‌ها را (به زعم خودشان) محصور کنند تا خطرشانٰ دیگر مردم غیر آلوده (به زعم آنان مردم غربی و یهودی) را تهدید نکند.

وی ادامه داد: باید ببینیم که چرا ترامپ، دور آمریکا دیوارکشی می‌کند و خروج و ورود به این کشور را ممنوع اعلام می‌کند و اینکه چرا یهودیان غاصب، فلسطین اشغالی را محصور و مانع از رفت و آمد مسلمانان می شوند، جالب است بدانید که در فیلم جنگ جهانی z  (ساخته 2013) هدف زامبی‌ها، بیت‌المقدّس است و تنها مکان محصور شده و امن، همان‌جا و مردمان آن هستند، بدین ترتیب از طریق این فیلم که قسمت دومش در سال 2017 ساخته شده‌ است،  مسلمانان، زامبی معرفی می شوند.

 شفیعی سروستانی هشدار داد: اینها به زودی کمر همّت می‌بندند که تمام مسلمانان و مخصوصا شیعیان ( به گمان خودشان زامبی‌ها ) را از بین ببرند، بدانید که برای نابود کردن اشخاصی که آنان را زامبی معرفی می‌کنند تنها و تنها از سلاح گرم اتمی و موشک استفاده نمی‌کنند، بیوتروریسم سلاح آنان است، موضوعی که متأسّفانه در جمهوری اسلامی ایران مغفول است.

توانایی و سیطرة کیهانی ائمّه(ع)

این پژوهشگر و نویسنده در بخش دیگری از سخنانش با بررسی روایات، اثبات کرد که امامان معصوم(ع) نه تنها با خبر از وسعت حقیقی آسمان‌ها و زمین و موجودات ساکن در آنها هستند و نه تنها حجّت بر آنان و آقا و مولای آنان هستند، بلکه فراتر از این موضوع، قدرت و توانایی و ابزار لازم برای رفت و آمد به تمامی آسمان‌ها و زمین‌ها دارند و بر تمامی موجودات ساکن در این سرزمین‌ها سیطره دارند و در میان آنها شناخته شده هستند.

وی اظهارداشت: از عبد الصمد بن على روایت است که گفت: مردى نزد امام چهارم(ع) آمد و امام به او فرمودند: تو كيستى؟ گفت: من منجم هستم، فرمودند: پس تو عراف و شناسنده‏اى. آنگاه به او نگريست و سپس فرمودند: به تو مردى را نشان دهم كه از آنگاه كه نزد ما آمدى در چهارده عالم گام زد كه هر كدامشان بزرگتر از سه برابر دنيا است و از جاى خودش هم نجنبيد؟منجم گفت: او كيست؟ فرمودند: من هستم و اگر بخواهى تو را آگاه كنم بدانچه خوردى و بدانچه در خانه‏ات ذخيره كردى.(مفيد، محمد بن محمد، الإختصاص - ايران ؛ قم، چاپ: اول، 1413 ق. ص320)

جابلسا و جابلقا، شهرهایی با مردمان منتظر

 شفیعی سروستانی در ادامه به اهالی شهرهای «جابلقا» و «جابلسا» اشاره کرد و گفت: در روایات به وجود یاران و یاوران اهل بیت(ع) و منتظران امام مهدی(عج) در میان آنان اشاره می شود، به طوری که این روایت از محمّد بن مسلم از امام صادق(ع) روایت شده است که در بخشی از آن، امام می‌فرمایند: «هنگامی که خود را از آنها باز داريم، می‌پندارند از خشم بر آنها است. اوقاتى كه به آنها سپرده‌ایم مراعات می‌کنند و در حفظ آن، نه خسته می شوند و نه سست می‌گردند.

وی بیان داشت: حضرت می فرمایند؛ قرآن را چنانچه به آنها آموختيم قرائت می كنند و در تعليم ما [به آنها] چيزهایی است كه اگر برای مردم خوانده شود، بدان كافر شوند و منكر آن باشند. از مشكلات قرآن از ما مي‌پرسند و چون بر ايشان شرح مي دهيم، از آنچه از ما مي شنوند خرسند می‌گردند و براى ما عمری دراز مي‌خواهند و اينكه ما را از دست ندهند و می دانند آموزش ما به آنها، نعمت بزرگى است از خدا كه به آنها اعطا شده است. آنها با امام قائم خروجى دارند و اسلحه داران آنها پيشتازند و خواستار نصرت امامند.

استاد شفیعی سروستانی در پایان  با اشاره به لشکر امام(عج) که شامل رجعت کنندگان پس از مرگ، اجنّه مؤمن و فرشتگان می‌شد، گستره حکومت حضرت صاحب الامر(عج) را تمامی هفت آسمان‌ها و زمین‌ها معرفی کردند؛ روزی که امیری امیرمؤمنان علی بن ابی‌طالب(ع) بر تمامی عوالم ثابت می‌گردد و تأویل عبارت «امیرالمؤمنین» محقّق می‌گردد.

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha