پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حوزه انقلابی

حوزه/ پژوهشگر حوزه ارومیه گفت: باید حوزه انقلابی در فضای بین المللی، حضوری جدی داشته و به تبلیغ دین بپردازند.

حجت الاسلام مهدی ولی‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به ویژگی حوزه علمیه انقلابی تحول گرا، اظهار داشت: بنا بر تاکیدات منویات رهبری، حوزه ها باید روحیه انقلابی داشته و در این باره انقلابی بودن،  یعنی حوزه در همه جا حضور یافته و به شبهات فکری جوانان پاسخ دهد.  

پژوهشگر حوزه ارومیه با تاکید بر اینکه حوز باید به شبهات اعتقادی موجود در جامعه پاسخ مناسب دهد، افزود: علاوه بر آن باید مقابل شبهات با سلاح علم و بصیرت ایستاده و مقابله کرد.

حجت الاسلام ولی زاده با اشاره به الزامات تحول در حوزه بیان داشت: در این باره دین مبین اسلام دستور داده تا مسلمانان هر روز رو به پیشرفت و تعالی باشند بنابراین امروز باید حوزه های علمیه در بحث محتوای آموزشی تحول جدی داشته و به علم روز نیز مجهز باشند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن ضمن توجه به موضوع کلان نگری، نقدپذیری نیز از الزامات تحول در حوزه به شمار می رود.

استاد حوزه ارومیه به ضرورت تربیت طلاب و مبلغان زباندان اشاره کرد و افزود: در این رابطه طلاب و حوزه باید با زبان های مختلف و روز آشنا شود تا بتوانند پیام اسلام و ارزش های معنوی این دین آسمانی را به دنیا برسانند.

وی با بیان الزامات حضور حوزه و روحانیت در فضای بین الملل اذعان داشت: با توجه به اینکه هم اینک دنیا بسان دهکده جهانی است، اگر بخواهیم در دنیا حرفی داشته باشیم، باید حوزه علمیه صحنه را خالی نکند.

حجت الاسلام ولی زاده افزود: موضوعاتی و مسائلی مانند تجارت، بهداشت، اقتصاد و سلامت از جمله مسائل مهم کنونی است که دین اسلام برای همه آنها حرفی برای گفتن دارد، لذا حوزه باید به طور عمیق در فضای بین المللی فکر کرده و برنامه داشته باشد چراکه اگر دین در جایی نباشد سرمایه های مادی و معنوی نیز هلاک شده و از بین می رود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha