جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه نقش مراجع، علما و روحانیون و در رأس آن‌ها، امام خمینی‌(ره) در دفاع مقدس بسیار برجسته و ماندگار است، گفت: روحانیت در دفاع مقدس سنگ تمام گذاشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، ضمن تبریک روز روحانیت و دفاع مقدس اظهار داشت: روحانیان به عنوان پرچم‌داران حرکت‌های انقلابی، بیشترین نقش را در حضور مردم در صحنه‌های جنگ حق علیه باطل و هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.

وی افزود: در تمام طول هشت سال دفاع مقدس، اگر موفقیتی بوده همیشه یک طرف آن روحانیت حضور داشته است، روحانیت همچنین نسبت به آمار جمعیتش در هنگام جنگ، بیش‌ترین شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه روحانیان به عنوان پرچم‌داران دفاع مقدس بودند، گفت: شوق جهاد و قرار گرفتن در شمار مجاهدان راه خدا و کسب رضایت حق در سایه ادای تکلیف، در وجود آحاد رزمندگان به ویژه روحانیون که دوشادوش بسیج مردمی، سپاه انقلابی و ارتش مکتبی در خطوط مقدم جنگ حاضر می‌شدند، موج می‌زد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: جامعه روحانیت جان‌فشانی در راه خدا را با جهاد علمی و رشادت فکری درآمیختنه و با دو بال علم و عمل، شوق و شیدایی را در جبهه‌های حق علیه باطل، جاودانه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دفاع مقدس زیباترین تعبیر و پرمغزترین عبارت برای آن سال‌های رستگاری، همیاری، امید و عنایت بود، افزود: تشویق و ترغیب مردم به حضور در میدان‌های نبرد و ایجاد روحیه استقامت و مقاومت در دشواری‌های ناشی از جنگ و دادن امید و اطمینان به تحقق وعده‌های الهی، از جمله نقش‌های روحانیت در حماسه دفاع مقدس بود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین نقش تبلیغی، نقش آموزشی، نقش فرماندهی، نقش پشتیبانی، نقش اخلاقی و تربیتی و نقش رزمنده  را از جمله نقش‌های جامعه روحانیت در هشت سال دفاع مقدس برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین محورهای تحرک رزمندگان ایمان و معنویت بود و آنچه آنان را شارژ می‌کرد، سخنان روحانیان بود که با این کار رزمندگان آماده می‌شدند و به هدف و راهشان ایمان پیدا می‌کردند و از طرفی روحانیان در زمینه‌های دیگر هم با رزمندگان همراهی می‌کردند.

خاطر نشان می شود ، اول اسفند سالروز شهادت شهید محلاتی وجمعی از روحانیون همران  به عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس نام گذاری شده است .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha