جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: هنگامی که عده‌ای زبان محرومان می‌شوند و مسائل و مشکلات آن‌ها را به مسئولان مربوطه منتقل کنند تا گره ای از کار آن‌ها باز شود، کار خداپسندانه و پیامبر پسندانه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای مجمع ادوار بسیج دانشجویی اظهار داشت: یکی از شاخص‌های توسعه و مشارکت اجتماعی، کمک‌های مردم به محرومان است.

وی با تأکید بر رعایت کرامت انسان‌های نیازمند در کمک و ارائه خدمت به آن‌ها، افزود: بزرگان و علمای دینی ما در تکریم انسان‌ها بسیار دقیق و حساس بودند و در کمک به محرومان تمام تلاش خود را برای حفظ کرامت آن‌ها به کار می‌بردند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه رویکرد مراکز خیریه باید انفاق کریمانه باشد، گفت: انفاق کریمانه و کمک باید با حفظ کرامت و آبروی افراد انجام شود و رویکرد اصلی مراکز خیریه و قرارگاه‌های خدمات‌‌رسان به افراد نیازمند هم حفظ کرامت انسان‌ها باشد.

مراکز خیریه‌ موجود در خراسان شمالی تخصصی شوند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه مراکز خیریه‌ موجود در استان تخصصی شوند، اظهار داشت: مراکز خیریه استان باید هر کدام به صورت ویژه به امور مربوط به بهداشت و سلامت، تغذیه و سایر نیازهای محرومان بپردازند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: در این راستا باید مسئولان این بخش کادر سازی کرده و افراد خیر را جذب کنند تا کار عظیم شما گسترده‌تر شده و حوزه کاری شما وسیع شود.

وی با تأکید بر کار تقسیم‌بندی شده و تشکیلاتی در راستای خدمات‌رسانی به محرومان، افزود: اکنون خیران به‌ صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند در صورتی که باید تمامی این خیران هم‌جهت و هماهنگ باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: همچنین در این زمینه باید حسینیه‌هایی که در طول سال به غیر از دهه محرم فعال نیستند، در سایر ایام سال امکانات خود را به رسیدگی و اطعام مستضعفان اختصاص داده و با مراکز مربوط همکاری کنند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به فرموده رسول گرامی اسلام، خطاب به اعضای قرارگاه خادمان ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی، گفت: بنا به حدیث پیامبر اکرم(ص) باید کاری بکنید تا صدای کسانی که صدای آن‌ها به جایی نمی‌رسد را به دیگران برسانید.

وی خطاب به اعضای قرارگاه خادمان ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی، بیان داشت: باید شاکر این نعمت باشید که می‌توانید دست دیگران را بگیرید و به آن‌ها کمک کنید چرا که این کار شما رضایت خداوند متعال را در پی دارد.

گفتنی است؛ دیدار مجمع ادوار بسیج دانشجویی با نماینده ولی‌فقیه در استان با هدف گزارش فعالیت‌های قرارگاه خادمان ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی برگزار شد که در این نشست از خدمات و فعالیت‌های این قرارگاه در رسیدگی به اوضاع محرومان و نیازمندان حواشی شهر قدردانی شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha