سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
فاطمیه

حوزه/ دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با تاکید بر اینکه با شعار و سیاسی کاری، فرهنگ و سبک زندگی درست نمی‌شود، گفت: مسئولان بايد با الگوبرداری از ائمه اطهار(ع) مردم را به سمت کارهای فرهنگی و زيربنايي راهنمایی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، ظهر امروز در جمع شماری از روحانیان استان ضمن عرض تسلیت و گرامیداشت ایام فاطمیه، اظهار داشت: در این ایام روحانیون و مبلغان باید بیش از پیش به تبیین و ترویج سیره ائمه اطهار (ع) و حضرت فاطمه (س) بپردازند.

وی گفت: ایام فاطمیه روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) شش روز بوده که سه روز آن در جمادی‌الاول از سیزدهم تا پانزدهم و سه روز آن در جمادی‌الثانی از سوم تا پنجم این ماه است و در این روزها مسلمانان به‌ ویژه شیعیان برای شهادت دخت نبی مکرم اسلام عزاداری می‌کنند.

حجت‌الاسلام قدیمی با بیان اینکه پرداختن به ابعاد گوناگون شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) می‌تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه شیعی باشد، افزود: اگر دختران و بانوان جامعه بتوانند سیره دخت نبی مکرم اسلام(ص) را در خانواده خود و جامعه جاری و عملی کنند، قدر و منزلت پیدا كرده و باعث افتخار جامعه اسلامی خواهند شد.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با تاکید بر اینکه با شعار و سیاسی کاری، فرهنگ و سبک زندگی هيچ جامعه‌ای درست نمی‌شود، گفت: مسئولان بايد بدون در نظر گرفتن تفکرات سیاسی، با الگوبرداری از ائمه اطهار(ع) از جمله حضرت فاطمه زهرا(س) و با اعمال خوب خود مردم را به سمت کارهای فرهنگی و زيربنايي راهنمایی کنند.

وی همچنین با اشاره به نقش ویژه طلاب و خواهران مبلغه در این زمینه، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، در چنين جامعه‌ای الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) به‌ عنوان الگويي عملي و عيني، می‌تواند تأثیر بسیاری در جامعه داشته باشد.

حجت‌الاسلام قدیمی با تاکید بر اینکه باید حضرت فاطمه(س) در همه زمینه‌ها سرمشق نسل امروز و فردا قرار بگیرد، گفت: سیره و مکتب فاطمی باید چراغ راه زندگی فردی و اجتماعی بانوان و همه افراد جامعه قرار گیرد چون اگر دختران و زنان جامعه از الگوهای راستین پیروی کنند جامعه‌ زیبا و عاری از هر گونه گناه و فساد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بانواني كه طالب سعادت دنیوی و اخروی هستند باید از سیره حضرت فاطمه زهرا(س) در تمامی شئون زندگی نظير سبک زندگی، عفاف، حجاب، ساده زیستی، شرم و حيا، ساده زیستی و ولایتمداری ایشان درس گرفته و آن را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha