پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تبلیغ در فضای مجازی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله جلالی‌خمینی در تهران، از فعالیت چشمگیر طلاب این مدرسه در فضای مجازی خبر داد و گفت: طلاب این مدرسه با راه اندازی کانال‌های تلگرامی که حدود ۲هزار نفر عضو آن هستند، به ترویج معارف اهل بیت(ع) می پردازند.

حجت الاسلام جمال سرلکیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 200 طلبه علوم دینی در پایه های یک تا دهم حوزه، در مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 20 استاد حوزه نیز، مسئولیت تدریس به طلاب این مدرسه علمیه را دارند که همگی آنان مدرک رسمی تدریس را دریافت کرده اند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی، با بیان این که در این مدرسه، علاوه بر دروس تعریف شده توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه، فوق برنامه هایی نیز توسط خود مدرسه پیش بینی شده است، گفت: حسب تأکید مراجع عظام تقلید در خصوص توجه به مسائل اخلاقی در میان طلاب علوم دینی، سه شنبه های هر هفته، رأس ساعت 10 صبح، درس اخلاق آیت الله جلالی خمینی در مسجد احمدیه که در درون مدرسه قرار دارد، بر پا می شود.

وی گفت: همچنین کارگاه صرف و نحو نیز، بعد از ظهرهای هر روز در مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی برگزار می شود که البته شرکت طلاب پایه یک تا سه در این کارگاه ها اجباری و برای طلاب دیگر، اختیاری است.

حجت الاسلام سرلکیان افزود: مباحثات طلبگی نیز از مسائل مورد توجه مسئولان مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی است و به همین دلیل بعد از ظهرهای هر روز تحصیلی، این جلسات با حضور و غیاب رسمی طلاب برگزار می شود.

وی یادآور شد: به زودی کلاس تخصصی زبان انگلیسی نیز در درون مدرسه آیت الله جلالی خمینی راه اندازی می شود تا طلاب علاقه مند به فراگیری این زبان، در آن شرکت کرده و آمادگی تبلیغ در عرصه بین الملل را پیدا کنند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی گفت: هر هفته یک جلسه نیز، بحث آزاد داریم که طلاب، تحت مدیریت یکی از اساتید مدرسه، به بیان نقطه نظرات خود در مسائل مختلف روز پرداخته و در موارد مختلف به بحث و تبادل نظر می پردازند.

وی برگزاری اردوهای علمی و پژوهشی برای طلاب را از دیگر اقدامات مسئولان مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی بر شمرد و خاطرنشان کرد: البته امسال و به دلیل مشکلات مالی، این امکان میسر نشده اما امیدواریم این امکان مجددا فراهم شود.

حجت الاسلام سرلکیان در ادامه سخنان خود، از فعالیت قابل توجه طلاب مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی در فضای مجازی از جمله شبکه اجتماعی تلگرام خبر داد و گفت: طلاب این مدرسه فعالیت خوبی در فضای مجازی دارند و برای مثال هر چند نفر از طلاب، با تشکیل یک کانال تلگرامی که بعضا با عضویت حدود 2 تا 3 هزار نفر از مردم همراه است، به ترویج مسائل تهذیبی و معارف اهل بیت(ع) می پردازند و البته این اقدام آنان، با تشویق مسئولان مدرسه همراه می شود.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha