چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مشایخ

حوزه/ امام جمعه و موسس مدرسه علمیه خواهران صدیقه طاهره (س) نوشهرگفت: صحیفه سجادیه دعایی نیست که امام سجاد (ع) فقط آن را به منظور راز و نیاز گفته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام مشایخ، امام جمعه و موسس مدرسه علمیه خواهران صدیقه طاهره (س) نوشهر در نشست نشست تحلیلی صحیفه سجادیه  در این مدرسه اظهارداشت: صحیفه سجادیه دعایی نیست که امام سجاد (ع) فقط آن را به منظور راز و نیاز گفته باشد، بلکه به منظور حفظ فرهنگ اسلامی برای تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی شیعیان ، این دعا بیان شده است.

وی افزود: وظیفه طلاب این است که تنها به خواندن این صحیفه اکتفا نکرده و با عمل و الگو قرار دادن مفاهیم بلند آن، از این فرهنگ غنی که امام سجاد (ع) مصلحت دید از طریق دعا به ما برساند، بهره مند گردند.

امام جمعه نوشهر تصریح کرد: طبق فرمایش امام سجاد (ع) در این صحیفه، انسان باید بتواند در هر شرایطی کرامت خویش را حفظ کرده و با هر ترفیع درجه ای چه مادی و چه معنوی، خود را گم نکند، بلکه تواضع خویش را نیز بیشتر کند.

وی خاطر نشان کرد: ائمه معصوم ما همواره این مسئله را بیان می فرمودندکه انسان در هر شرایطی موظف است اخلاق بندگی خوش را حفظ کرده و در سختی ها و مشکلات روزگار مایوس نشده و  نامیدی و یاس را پیشه خود نسازیم.

انتهای پیام313/48

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha