چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: حضرت فاطمه (س) با خطبه عجیب و آتشین خود مبانی انحراف را باطل و حق ولایت و رهبری جامعه را مطالبه کردند.

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، با تسلیت ایام فاطمیه گفت: در تاریخ از پیامبر گرامی(ص) معجزات بسیاری نقل شده است که بعضی باقی و بعضی هم مقطعی بودند از جمله معجرات باقی پیامبر اسلام کتاب خدا و حول آن اهل بیت عترت و طهارت (ع)می باشند که باقی هستند.

معاون پژوهش حوزه علیمه کرمانشاه ادامه داد: جهات عدیده و متفاوتی از بی بی دو عالم برای الگو شدن موجود می باشد که بسیار به آنها پراخته شده است؛ نظیر عصمت، تقوی، زهد، انفاق، کرامت ، اما آن وجهی که شاید کمتر به آن پرداخته شده باشد؛ جنبه انحراف ستیزی حضرت صدیقه کبری (س) است که دنباله این حرکت ایشان، تبدیل به نهضت عاشورای حسینی شده است.

وی بیان کرد: متعاقب قضایایی که بعد از شهادت پیامبر گرانقدر اسلام(ص) اتفاق افتاد و اسلام و ولایت از مسیر اصلی خود خارج شده، این بی بی دو عالم برای برگرداندن سکان اسلام به صراط مستقیم و طریق صحیح زحمات فراوان کشید که حتی این زحمات صدمات و لطامات برای ایشان به ارمغان آورد و موجب شهادت این بی بی دو عالم گردید.

معاون پژوهش حوزه علیمه کرمانشاه ادامه داد: تاریخ گواه این است که ایشان روزها درب خانه مهاجرین و انصار می رفت و وظایف آنها را برای برگرداندن اسلام به خط و مسیر اصلی خود و جلوگیری از انحراف به آنها گوشزد می نمود.

حجت الاسلام قلعه بالایی ادامه داد: ایشان همچنین با تبیین راه و سخن گفتن با زنان مهاجر و انصار خطر انحراف در رهبری جامعه اسلامی را به آنها تذکر می داد و وقتی این کارها جهت اسلام را عوض نکرد و مردم آماده یاری حضرت نشدند، کار را به استیضاح دولت وقت کشید و با آن خطبه عجیب و آتشین خود مبانی انحراف آنها را باطل و حق خود و رهبری جامعه را از آنها مطالبه نمود.

وی تاکید کرد: ما در جامعه فعلی علاوه بر جنبه های عرفانی و عملی حضرت صدیقه کبری (س) که مسیر را برای سبک زندگی فاطمی روشن می کند، لازم است زنانی داشته باشیم که اینها نقش بصیر در جامعه و قدرت مانور سیاسی اسلامی داشته باشند و بتوانند در بزنگاه های تاریخی، انقلاب و اسلام را از خطر انحراف نجات دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha