شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رولا شتیا پژوهشگر فلسطینی

حوزه/ دکتر "رولا شتیا" پژوهشگر فلسطینی در حاشیه کنفرانس بین المللی "دار اللغة والادب العربی" که از سوی آستان مقدس حسینی در کربلا برگزار شد، به شناخت و نشر سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) در تمام کشور ها و به ویژه کشورهای عربی دعوت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر "رولا شتیا" پژوهشگر فلسطینی در حاشیه کنفرانس بین المللی "دار اللغة والادب العربی" که از سوی آستان مقدس حسینی در کربلا برگزار شد، به شناخت و نشر سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) در تمام کشور ها و به ویژه کشورهای عربی دعوت کرد.

"شتیا" گفت: کشورهای عربی با مفاهیم «تشیع»،«ائمه اطهار»،«فرزندان رسول خدا» آشنایی بسیار اندکی دارند و این نقصی است که این کشورها از آن رنج می برند؛ دلیلش این است که این مفاهیم در میان ملت های ما کم رنگ شده یا وجود ندارد.

وی افزود: ما آماده ایم تا با همکاری آستان مقدس حسینی این نقص و کاستی را برطرف سازیم و معرفت اهل بیت (ع) را تقویت کنیم.

پژوهشگر فلسطینی هدفش را از حضور در این کنفرانس، تاکید بر هویت عربی و فرهنگی و بهره مندی از برکات ائمه اطهار (ع) بیان کرد و گفت: من با مقاله ای با عنوان "نقش برجسته امام علی (ع) در زبان عربی" در این کنفرانس شرکت کردم. چیزی که باعث شد امام علی (ع) را به عنوان نمونه انتخاب کنم این بود که امام (ع) اولین کسی بود که ستون زبان عربی را پایه ریزی کردند و آن را تحکیم بخشیدند، علاوه بر این که حضرت شاعر و ادیب بودند و این همان چیزی است که زبان عربی و هویت اسلامی را تقویت می کند.

وی با تاکید بر اینکه همه کشورهای عربی و اسلامی باید متحد باشند و بر فرهنگ اسلامی خود تاکید کنند، اشاره کرد: ما باید آموزش زبان عربی به فرزندان را از کودکی و در خانه و خانواده آغاز کنیم تا زمانی که بزرگ شدند، از این زبان به عنوان سلاحی برای مبارزه با چالش های فرهنگی استفاده کنند.
شایان ذکر است که "دار اللغة العربیه" وابسته به آستان مقدس حسینی دومین کنفرانس بین المللی خود را برگزار کرد که شخصیت های علمی و دانشگاهی از داخل عراق و خارج کشور در آن شرکت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha